ebook Box2D
Łukasz Grządka, Marcin Różański
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania:
2014
Czy wiesz, co wpłynęło na sukces Angry Birds? Realistyczna fizyka, za którą stoi Box2D – silnik fizyczny wykorzystywany dzisiaj w setkach gier. Autorom, posiłkującym się silnikiem Box przez ostatnie kilka lat działalności w branży, nie udało się co prawda napisać gry na porównywalnym poziomie, niemniej jednak są oni współtwórcami kilku projektów, które odniosły wymierny sukces komercyjny. Publikacja ta, dzięki odsłonięciu technik implementacyjnych, ma na celu zachęcić czytelników do tworzenia ciekawych i oryginalnych gier, co z pewnością przyczyni się do podniesienia rangi polskiego GameDevu na świecie i dalszego pomyślnego rozwoju tej sfery polskiej wytwórczości.
Z książki dowiesz się, jak: - napisać dobrą, zgodną z obecnymi standardami grę na swojego smartfona, - zaimplementować funkcjonalność podobną do zastosowanej w sztandarowych tytułach, - tworzyć własne rozwiązania z uwzględnieniem fizyki, - wzbogacić swój program o fizykę.
Czytając tę książkę powinieneś znać: - C++ w stopniu podstawowym, - zintegrowane środowiska programistyczne, w tym Microsoft Visual Studio, - podstawy mechaniki Newtona.
Z książki dowiesz się, jak: - napisać dobrą, zgodną z obecnymi standardami grę na swojego smartfona, - zaimplementować funkcjonalność podobną do zastosowanej w sztandarowych tytułach, - tworzyć własne rozwiązania z uwzględnieniem fizyki, - wzbogacić swój program o fizykę.
Czytając tę książkę powinieneś znać: - C++ w stopniu podstawowym, - zintegrowane środowiska programistyczne, w tym Microsoft Visual Studio, - podstawy mechaniki Newtona.
Spis treści ebooka Box2D
Rozdział 1. Wprowadzenie 91.1. Dla kogo jest ta książka? 10
1.2. Dlaczego Box2D? 11
1.3. Platformy docelowe 13
1.4. Materiały uzupełniające 14
Rozdział 2. Principia physica, czyli podstawy fizyki gier 15
2.1. Teoria 15
2.1.1. Podstawowe wielkości fizyczne 17
2.1.2. Rachunek wektorowy 18
2.2. Rigid body physics, czyli fizyka ciała sztywnego 34
2.2.1. Struktura silnika fizycznego 35
2.3. Soft body physics, czyli fizyka ciała deformowalnego? 39
Rozdział 3. Przygotowujemy środowisko, czyli decyzje projektowe 41
3.1. Zintegrowane środowisko programistyczne 41
3.1.1. Konfiguracja 41
3.1.2. Portowalność 42
3.2. Wizualizacja obiektów fizycznych 42
3.3. Debug framework – szablon roboczy 43
Rozdział 4. Otwieramy pudełko! 45
4.1. Faza zerowa: inicjalizacja i parametryzacja świata Box2D 45
4.2. Faza pierwsza: tłusta oliwa 48
4.2.1. Prymitywny start 48
4.2.2. Obiekty „wielkie i ciężkie” 55
4.2.3. Podłoże 60
4.2.4. Lokomotywa 67
4.3. Faza druga: para buch 82
4.3.1. Siły 82
4.3.2. Kolizje 87
4.4. Faza trzecia: koła w ruch 102
4.4.1. Liny 102
4.4.2. Mosty 107
4.4.3. Ciała złożone 109
4.4.4. Cięcie obiektów 115
4.4.5. Ciała miękkie 126
4.4.6. Obiekt ragdoll 129
4.4.7. Profiler 135
Rozdział 5. Piszemy „prawdziwą” grę! 141
5.1. Nowy, lepszy szablon aplikacji 142
5.1.1. Klasa gry 170
5.1.2. Dodajemy Box! 172
5.1.3. Mini Birds 173
5.2. Port na Android OS 179
5.3. Port na iOS 181
5.4. Port dokądkolwiek 185
Rozdział 6. Podsumowanie 187
Bibliografia 189
Dodatek 1. C++. Materiał referencyjny 191
Dodatek 2. OpenGL ES 1.1. Materiał referencyjny 195
Skorowidz 209
Szczegóły ebooka Box2D
- Wydawca:
- Wydawnictwo Naukowe PWN
- Rok wydania:
- 2014
- Typ publikacji:
- Ebook
- Język:
- polski
- Format:
- mobi,epub
- ISBN:
- 978-83-01-18142-0
- ISBN wersji papierowej:
- 978-83-01-18055-3
- Wydanie:
- 1
- Autorzy:
- Łukasz Grządka,Marcin Różański
- Miejsce wydania:
- Warszawa
- Liczba Stron:
- 214
Recenzje ebooka Box2D
-
Reviews (0)
Na jakich urządzeniach mogę czytać ebooki?
Na czytnikach Kindle, PocketBook, Kobo i innych
Na komputerach stacjonarnych i laptopach
Na telefonach z systemem ANDROID lub iOS
Na wszystkich urządzeniach obsługujących format plików PDF, Mobi, EPub
59,00 zł
@CUSTOMER_NAME@
@COMMENT_TITLE@
@COMMENT_COMMENT@