IronPython Studio

Ebook IronPython Studio Marian Mysior

Marian Mysior
19,90 zł
Dodaj do ulubionych

Opis treści

Książka przedstawia nowe podejście do języka Python, polegające na wykorzystaniu narzędzi wizualnych i bibliotek oferowanych przez pakiet Visual Studio oraz Microsoft .NET Framework. Nowe środowisko tworzenia aplikacji w języku Python, czyli pakiet IronPython Studio, ułatwia programowanie, wspierając projektanta narzędziami graficznymi i standardowymi bibliotekami, znanymi z takich języków, jak C# i Visual Basic. Wnosi to do Pythona zupełnie nową jakość.

Publikacja skierowana jest do osób, które chcą poznać podstawy języka oraz zasady pracy w środowisku IronPython Studio. Od Czytelnika nie jest wymagana znajomość Pythona ani innych narzędzi programistycznych.

W książce znajduje się zestaw kilkudziesięciu ćwiczeń – przykładów, pokazujących przebieg tworzenia aplikacji w środowisku IronPython Studio. W trakcie wykonywania ćwiczeń Czytelnik poznaje następujące zagadnienia:

• Środowisko programowania
• Wprowadzanie danych, formatowanie wyników
• Typy danych, wyrażenia i operatory
• Sterowanie programem
• Kontrola poprawności danych, obsługa sytuacji wyjątkowych
• Podprogramy
• Grafika GDI+
• Własne klasy
• Interfejs użytkownika
• Bazy danych
• Aplikacja Windows bez wspomagania graficznego.

Informacje o Autorze

Z wykształcenia jest astrofizykiem i informatykiem. Obecnie pełni funkcję nauczyciela konsultanta. Autor lub współautor książek: 20 lekcji z Visual Basic dla aplikacji, Ćwiczenia z VBScript, Ćwiczenia z języka Python, C# w praktyce, Wprowadzenie do ASP.NET 2.0, Technologia informacyjna dla szkół ponadgimnazjalnych.

Spis treści ebooka IronPython Studio

1. Wprowadzenie 7
1.1. Język Python 7
1.2. Wersje 7
1.3. Visual Studio 8

2. Środowisko programowania 11
2.1. IronPython Studio – instalacja 11
2.2. Tryby pracy 11

3. Pierwsze próby 15
Ćwiczenie 1. Zaczynamy 15
Ćwiczenie 2. Poznajemy podstawowe kontrolki 19

4. Wprowadzanie danych, formatowanie wyników 23
Ćwiczenie 3. Obliczamy pole i objętość kuli 23
Ćwiczenie 4. Inny sposób wyświetlenia wyników 24
Ćwiczenie 5. Pytanie w oknie MessageBox 27

5. Typy danych, wyrażenia i operatory 29
Ćwiczenie 6. Pracujemy w trybie natychmiastowym 29
Ćwiczenie 7. Zamieniamy miejscami wartości zmiennych 31
5.1. Liczby 32
Ćwiczenie 8. Typy liczb 32
Ćwiczenie 9. Działania i operatory arytmetyczne 34
Ćwiczenie 10. Funkcje matematyczne 36
5.2. Łańcuchy znaków 38
Ćwiczenie 11. Działania na łańcuchach 40
Ćwiczenie 12. Formatujemy łańcuchy 44
5.3. Listy i krotki 47
Ćwiczenie 13. Tworzymy listę 50
5.4. Słowniki 51
Ćwiczenie 14. Tworzymy słownik 52
5.5. Unifikacja typów i klas 54
Ćwiczenie 15. Typy danych 56
Ćwiczenie 16. Sprawdzamy nazwy klas 57
Ćwiczenie 17. Szukamy rodziców 58
Ćwiczenie 18. Zdobywamy informacje o obiektach 59

6. Sterowanie programem 61
6.1. Instrukcja warunkowa 61
Ćwiczenie 19. Analizujemy wprowadzone dane 62
Ćwiczenie 20. Kalendarz 64
6.2. Instrukcja powtarzania for 66
Ćwiczenie 21. Drukujemy tablicę wartości funkcji 67
Ćwiczenie 22. Wyznaczamy wartość ? 68
6.3. Instrukcja powtarzania while 70
Ćwiczenie 23. Obliczamy wartość funkcji silnia 70
Ćwiczenie 24. Szukamy największego wspólnego dzielnika 72

7. Kontrola poprawności danych, obsługa sytuacji wyjątkowych 75
7.1. Stosujemy kontrolki ograniczające wprowadzanie danych 76
Ćwiczenie 25. Zakup samochodu 76
Ćwiczenie 26. Wielkanoc – używamy maski wprowadzania 79
7.2. Zdarzenia walidacji danych 81
Ćwiczenie 27. Wykorzystujemy zdarzenia Validating oraz Validated 82
7.3. Strukturalna obsługa wyjątków 84
Ćwiczenie 28. Przechwytujemy błędy 86
Ćwiczenie 29. Tworzymy własny wyjątek 88

8. Podprogramy 91
8.1. Funkcje użytkownika 91
Ćwiczenie 30. Argumenty funkcji: domyślne i nazwane 92
Ćwiczenie 31. Funkcja z dowolną liczbą argumentów pozycyjnych 93
Ćwiczenie 32. Funkcja z dowolną liczbą argumentów nazwanych 95
Ćwiczenie 33. Przekazujemy argumenty zmienne 97
Ćwiczenie 34. Rekurencyjna definicja silni 98
Ćwiczenie 35. Definiujemy funkcje lambda 99
8.2. Moduły 99
Ćwiczenie 36. Tworzymy własny moduł 102

9. Grafika GDI+ 107
9.1. Podstawowe metody i obiekty graficzne 107
Ćwiczenie 37. Rysujemy typowe obiekty graficzne 107
Ćwiczenie 38. Przeglądamy wypełnienia typu HatchStyle 111
9.2. Wykorzystanie plików graficznych 113
Ćwiczenie 39. Tworzymy własną przeglądarkę 113
9.3. Animacja 117
Ćwiczenie 40. Animacja kontrolki PictureBox 118
Ćwiczenie 41. Animacja grafik pobieranych z plików 119
Ćwiczenie 42. Ruch Ziemi wokół Słońca 121

10. Moje klasy 125
10.1. Klasy, konstruktory 125
Ćwiczenie 43. Moja pierwsza klasa 126
Ćwiczenie 44. Tworzymy zmienne za pomocą konstruktora 126
Ćwiczenie 45. Przekazujemy argumenty do konstruktora 127
Ćwiczenie 46. Bezpośrednio przypisujemy wartości 128
10.2. Hermetyzacja – akcesory 128
Ćwiczenie 47. Nadzorujemy przypisywanie wartości 129
Ćwiczenie 48. Inna metoda nadzorująca 130
Ćwiczenie 49. Definiujemy własne akcesory 132
Ćwiczenie 50. Chronimy atrybuty 133
Ćwiczenie 51. Prawie pełna ochrona 134
10.3. Jeszcze jeden konstruktor 135
Ćwiczenie 52. Używamy innego konstruktora 135
Ćwiczenie 53. Co jeszcze może zrobić konstruktor? 136
10.4. Dziedziczenie 137
Ćwiczenie 54. Dziedziczymy klasy 137
10.5. Metody wirtualne 139
Ćwiczenie 55. Redefiniujemy metody 140
10.6. Dwa przykłady 142
Ćwiczenie 56. „Klasowa” implementacja listy 142
Ćwiczenie 57. Słownik 145

11. Interfejs użytkownika 149
11.1. Menu 149
Ćwiczenie 58. Tworzymy własny edytor tekstu 150
11.2. Pasek narzędzi 153
Ćwiczenie 59. Dodajemy pasek narzędzi 153
11.3. Pasek stanu 155
Ćwiczenie 60. Rozbudowujemy edytor – pasek stanu 155
11.4. Obsługa plików 156
Ćwiczenie 61. Odczytujemy i zapisujemy pliki 157

12. Bazy danych 161
Ćwiczenie 62. Odczytujemy dane z bazy 162
Ćwiczenie 63. Korzystamy z plików XML 165

13. Zakończenie 167
Ćwiczenie 64. Tworzymy aplikację Windows bez wspomagania graficznego 167

Indeks 171

Szczegóły ebooka IronPython Studio

Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania:
2009
Typ publikacji:
Ebook
Język:
polski
Format:
epub,mobi
ISBN:
978-83-01-20445-7
ISBN wersji papierowej:
978-83-01-15824-8
Wydanie:
1
Autorzy:
Marian Mysior
Miejsce wydania:
Warszawa
Liczba Stron:
172
Czas realizacji zamówienia:
Do 10 min

Na jakich urządzeniach mogę czytać ebooki?

Ikona ebooka Na czytnikach Kindle, PocketBook, Kobo i innych
Ikona komutera Na komputerach stacjonarnych i laptopach
Ikona telefonu Na telefonach z systemem ANDROID lub iOS
Ikona urządzenia elektroniczne Na wszystkich urządzeniach obsługujących format plików PDF, Mobi, EPub