Misja Python. Utwórz swoją kosmiczną grę!
  • -5%

ebook Misja Python. Utwórz swoją kosmiczną grę! Sean McManus

Sean McManus
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania: 2019
Opis Spis treści Szczegóły Recenzje

Misja Python to praktyczny przewodnik po tworzeniu gry komputerowej w języku Python – języku programowania, który jest przyjazny dla początkujących i wykorzystywany przez miliony profesjonalistów oraz hobbystów, którzy po prostu chcą się dobrze bawić.
Dzięki Misji Python utworzysz opartą na łamigłówkach grę przygodową z grafiką, dźwiękiem i animacjami. Twoja misja: uciec ze stacji kosmicznej, zanim skończy Ci się powietrze. Aby zapewnić sobie bezpieczeństwo, musisz badać teren, zbierać różne przedmioty i rozwiązywać zagadki, unikając przy tym zabójczych dronów i toksycznych wycieków. Po zbudowaniu gry możesz udostępnić ją znajomym!

Spis treści ebooka Misja Python. Utwórz swoją kosmiczną grę!

PODZIĘKOWANIA XVIII
WPROWADZENIE 1
Jak korzystać z tej książki 2
Co można znaleźć w tej książce? 3
Instalowanie oprogramowania 5
Instalowanie oprogramowania na Raspberry Pi 5
Instalowanie programu Python w systemie Windows 5
Instalowanie oprogramowania Pygame Zero w systemie Windows 7
Instalowanie oprogramowania na innych maszynach 8
Pobieranie plików gry 9
Pobieranie i rozpakowywanie plików na komputerze Raspberry Pi 9
Rozpakowywanie pliku na komputerze Windows 10
Co zawiera plik ZIP 11
Uruchamianie gry 12
Uruchamianie programów Pygame Zero na komputerze Raspberry Pi 12
Uruchamianie programów Pygame Zero w systemie Windows 13
Jak grać 15
1. PIERWSZY SPACER KOSMICZNY 17
Uruchamianie edytora języka Python 18
Uruchamianie edytora IDLE w systemie Windows 10 19
Uruchamianie edytora IDLE w systemie Windows 8 19
Uruchamianie edytora IDLE na komputerze Raspberry Pi 20
Wprowadzenie do powłoki Pythona 20
Wyświetlanie tekstu 20
Misja szkoleniowa nr 1 22
Wyświetlanie i używanie liczb 23
Wprowadzenie do trybu skryptu 23
Tworzenie obrazu nieba 24
Wyjaśnienie dotychczasowego kodu programu 28
Zatrzymywanie programu Pygame Zero 30
Dodawanie planety i statku kosmicznego 31
Zmiana perspektywy: lot za planetę 32
Misja szkoleniowa nr 2 34
Spacer kosmiczny! 34
Misja szkoleniowa nr 3 36
Wyjaśnienie listingu programu spacer kosmiczny 36
Misja szkoleniowa nr 4 39
Gotowi do lotu? 39
Podsumowanie misji 41
2. LISTY MOGĄ OCALIĆ ŻYCIE 43
Tworzenie pierwszej listy: lista kontrolna startu 44
Wyświetlanie listy 45
Dodawanie i usuwanie elementów 45
Stosowanie numerów indeksu 46
Wstawianie elementu 46
Uzyskiwanie dostępu do wybranego elementu 47
Zastępowanie elementu 48
Usuwanie elementu 48
Misja szkoleniowa nr 1 49
Tworzenie listy kontrolnej spaceru kosmicznego 49
Misja szkoleniowa nr 2 50
Lista list: instrukcja latania 50
Tworzenie listy list 50
Misja szkoleniowa nr 3 52
Odnajdowanie elementu w podręczniku latania 52
Łączenie list 53
Sporządzanie map na podstawie list: Pomieszczenie awaryjne 54
Sporządzanie map 55
Odnajdowanie wyposażenia awaryjnego 56
Misja szkoleniowa nr 4 58
Zamienianie obiektów w pomieszczeniu 58
Misja szkoleniowa nr 5 59
Gotowi do lotu? 60
Podsumowanie misji 61
3. POWTARZAJ ZA MNĄ 63
Wyświetlanie map przy użyciu pętli 64
Tworzenie mapy pokoju 64
Wyświetlanie mapy w pętli 65
Misja szkoleniowa nr 1 67
Zapętlanie pętli 67
Zagnieżdżanie pętli w celu otrzymania współrzędnych pokoju 67
Porządkowanie widoku mapy 70
Misja szkoleniowa nr 2 71
Wyświetlanie trójwymiarowego obrazu pokoju 71
Zrozumienie sposobu rysowania pokoju 73
Wyznaczanie miejsca rysowania elementu 75
Misja szkoleniowa nr 3 76
Gotowi do lotu? 78
Podsumowanie misji 79
4. BUDOWANIE STACJI KOSMICZNEJ 81
Automatyzacja procesu tworzenia mapy 81
W jaki sposób działa automatyczny generator map 82
Tworzenie danych mapy 83
Pisanie kodu MAPA_GRY 85
Testowanie i debugowanie kodu 89
Generowanie pokoi na podstawie danych 91
W jaki sposób działa kod generujący pokój 93
Tworzenie podstawowego kształtu pokoju 95
Dodawanie wyjść 97
Testowanie programu 98
Misja szkoleniowa nr 1 99
Badanie stacji kosmicznej w 3D 100
Misja szkoleniowa nr 2 104
Tworzenie własnych map 104
Gotowi do lotu? 105
Podsumowanie misji 106
5. PRZYGOTOWANIE WYPOSAŻENIA STACJI KOSMICZNEJ 107
Tworzenie prostego słownika planet 107
Zrozumienie różnicy między listą a słownikiem 108
Tworzenie ściągi z astronomii 108
Wykrywanie błędów 110
Umieszczanie list w słownikach 112
Misja szkoleniowa nr 1 111
Wyciąganie informacji z listy w słowniku 114
Misja szkoleniowa nr 2 115
Tworzenie słownika obiektów na stacji kosmicznej 116
Dodawanie pierwszych obiektów w grze Escape 117
Wyświetlanie obiektów przy użyciu eksploratora stacji 120
Projektowanie pokoju 121
Misja szkoleniowa nr 3 123
Dodawanie pozostałych obiektów 123
Misja szkoleniowa nr 4 129
Gotowi do lotu? 129
Podsumowanie misji 130
6. INSTALOWANIE WYPOSAŻENIA STACJI KOSMICZNEJ 131
Objaśnienie słownika danych scenografii 131
Dodawanie danych scenografii 134
Dodawanie ogrodzenia na powierzchni planety 137
Dodawanie scenografii do mapy pokoju 141
Dopracowywanie funkcji Explorer do zwiedzania stacji kosmicznej 145
Misja szkoleniowa nr 1 147
Gotowi do lotu? 148
Podsumowanie misji 149
7. PRZEPROWADZKA NA STACJĘ KOSMICZNĄ 151
Pojawienie się na stacji kosmicznej 152
Wyłączenie funkcji nawigowania po pokojach w sekcji EXPLORER 152
Dodawanie nowych zmiennych 153
Teleportowanie na stację kosmiczną 156
Dodawanie kodu do poruszania się 158
Wyjaśnienie kodu do animacji ruchu 161
Misja szkoleniowa nr 1 166
Przechodzenie między pokojami 166
Gotowi do lotu? 171
Podsumowanie misji 172
8. NAPRAWIANIE STACJI KOSMICZNEJ 173
Przesyłanie informacji do funkcji 174
Tworzenie funkcji, która odbiera informacje 174
Jak to działa 175
Misja szkoleniowa nr 1 176
Dodawanie zmiennych dla cieni, przezroczystości ścian i kolorów 176
Usuwanie sekcji EXPLORER 179
Dodawanie sekcji WYŚWIETLANIE 181
Dodawanie funkcji do rysowania obiektów 182
Rysowanie pokoju 185
Zrozumienie nowej funkcji draw() 187
Pozycjonowanie pokoju na ekranie 191
Tworzenie efektu znikania i pojawiania się przedniej ściany 194
Wyświetlanie podpowiedzi, wskazówek i ostrzeżeń 197
Wyświetlanie nazwy pokoju po wejściu do pokoju 199
Gotowi do lotu? 201
Podsumowanie misji 202
9. ROZPAKOWYWANIE RZECZY OSOBISTYCH 203
Dodawanie informacji o rekwizytach 203
Dodawanie rekwizytów do mapy pokoju 207
Odnajdowanie numeru obiektu na mapie pokoju 211
Podnoszenie obiektów 214
Podnoszenie rekwizytów 214
Dodawanie sterowania za pomocą klawiatury 216
Dodawanie funkcji wyświetlania ekwipunku 217
Wyświetlanie ekwipunku 218
Dodawanie obsługi klawisza Tab 221
Testowanie ekwipunku 223
Upuszczanie obiektów 223
Misja szkoleniowa nr 1 226
Badanie obiektów 226
Misja szkoleniowa nr 2 229
Gotowi do lotu? 229
Podsumowanie misji 230
10. ZRÓB COŚ POŻYTECZNEGO 231
Dodawanie funkcji sterowania klawiaturą do używania obiektów 232
Dodawanie standardowych komunikatów do używania obiektów 232
Dodawanie zmiennych postępu w grze 235
Dodawanie działań do określonych obiektów 236
Łączenie obiektów 239
Misja szkoleniowa nr 1 242
Dodawanie sekwencji ukończenia gry 243
Badanie obiektów 244
Gotowi do lotu? 244
11. URUCHAMIANIE DRZWI BEZPIECZEŃSTWA 245
Planowanie pozycji drzwi bezpieczeństwa 246
Rozmieszczanie drzwi 247
Dodawanie funkcji dostępu 248
Otwieranie i zamykanie drzwi 250
Dodawanie animacji drzwi 253
Misja szkoleniowa nr 1 255
Zamykanie automatycznych drzwi 255
Dodawanie teleportu 257
Misja szkoleniowa nr 2 258
Uruchamianie drzwi zabezpieczających dostęp do śluzy powietrznej 258
Usuwanie wyjść z własnego projektu gry 262
Misja ukończona? 262
Gotowi do lotu? 263
12. UWAGA! NIEBEZPIECZEŃSTWO! DODAWANIE ZAGROŻEŃ 265
Dodawanie paska stanu powietrza 266
Wyświetlanie pasków powietrza i energii 266
Dodawanie funkcji do odliczania ilości powietrza 268
Rozpoczęcie odliczania i włączenie alarmu 271
Misja szkoleniowa nr 1 272
Dodawanie ruchomych zagrożeń 273
Dodawanie danych zagrożenia 274
Obniżanie poziomu energii gracza 275
Uruchamianie i zatrzymywanie zagrożeń 276
Budowanie mapy zagrożeń 280
Inicjowanie ruchu niebezpiecznych obiektów 281
Wyświetlanie zagrożeń w pokoju 284
Misja szkoleniowa nr 2 285
Powstrzymywanie gracza przed przechodzeniem przez zagrożenia 286
Dodawanie toksycznych kałuż 286
Ostatnie poprawki 287
Wyłączanie teleportacji 288
Oczyszczanie danych 288
Czas rozpocząć przygodę 289
Twoja kolejna misja: dostosowanie gry 290
Gotowi do lotu? 291
Podsumowanie misji 292
A ESCAPE: PEŁNY LISTING GRY 293
B TABELA ZMIENNYCH, LIST I SŁOWNIKÓW 327
C DEBUGOWANIE KODU 331
Wcięcia 332
Wielkość liter 333
Nawiasy okrągłe, kwadratowe i klamrowe 334
Dwukropki 334
Przecinki 334
Pliki obrazów i dźwięków 334
Literówki 335
SKOROWIDZ 337

Szczegóły ebooka Misja Python. Utwórz swoją kosmiczną grę!

Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania:
2019
Typ publikacji:
Ebook
Język:
polski
Format:
epub,mobi
ISBN:
978-83-01-20532-4
ISBN wersji papierowej:
978-83-01-20500-3
Wydanie:
1
Autorzy:
Sean McManus
Tłumacze:
Natalia Chounlamany-Turalska
Miejsce wydania:
Warszawa
Liczba Stron:
330

Recenzje ebooka Misja Python. Utwórz swoją kosmiczną grę!

Średnia ocena

0.0
0 recenzji

  • Reviews (0)

@CUSTOMER_NAME@

@COMMENT_TITLE@

@COMMENT_COMMENT@

@COMMENT_AVATAR@

@CUSTOMER_NAME@

@AUTHOR_PROFILE@ @COMMENT_ISO_COUNTRY@ @VERIFY_PURCHASE@
@COMMENT_DATE@
@COMMENT_NO_APPROVE@

@COMMENT_COMMENT@

Reply
@COMMENT_AVATAR@

@CUSTOMER_NAME@

@AUTHOR_PROFILE@ @COMMENT_ISO_COUNTRY@ @VERIFY_PURCHASE@
@COMMENT_DATE@
@COMMENT_NO_APPROVE@

@COMMENT_COMMENT@

Reply

Na jakich urządzeniach mogę czytać ebooki?

Ikona ebooka Na czytnikach Kindle, PocketBook, Kobo i innych
Ikona komutera Na komputerach stacjonarnych i laptopach
Ikona telefonu Na telefonach z systemem ANDROID lub iOS
Ikona urządzenia elektroniczne Na wszystkich urządzeniach obsługujących format plików PDF, Mobi, EPub
  • -5%
-5% 69,00 zł
65,63 zł
Najniższa cena z 30 dni: 65,63 zł