- -5%
ebook Prawo do fonogramu w świetle ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych
Nicholas Ghazal
Wydawca:
Wolters Kluwer
Rok wydania:
2017
Książka jest pierwszą monografią poświęconą problematyce prawa do fonogramu, będącego prawem pokrewnym prawu autorskiemu. Zasadniczym jej celem jest ustalenie, czy w świetle polskiej ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych każda rejestracja dźwięku prowadzi do powstania prawa do fonogramu oraz czy każdy podmiot prawa cywilnego, który dokonał utrwalenia dźwięku, może być pierwotnie uprawniony z tytułu prawa do fonogramu. Istotnymi przedmiotami prowadzonych analiz są także:
umowa przenosząca prawo do fonogramu,
naruszenie prawa do fonogramu na przykładzie samplingu,
umowa o korzystanie z fonogramu,
remastering jako postać zwielokrotnienia fonogramu.
Przedstawione informacje będą przydatne czytelnikom m.in. w sporach o naruszenie prawa do fonogramu czy przy konstruowaniu umów przenoszących prawo do fonogramu oraz umów licencyjnych.
Adresaci:
Publikacja jest przeznaczona przede wszystkim dla pracowników firm fonograficznych, producentów muzycznych oraz prawników zajmujących się omawianą tematyką.
umowa przenosząca prawo do fonogramu,
naruszenie prawa do fonogramu na przykładzie samplingu,
umowa o korzystanie z fonogramu,
remastering jako postać zwielokrotnienia fonogramu.
Przedstawione informacje będą przydatne czytelnikom m.in. w sporach o naruszenie prawa do fonogramu czy przy konstruowaniu umów przenoszących prawo do fonogramu oraz umów licencyjnych.
Adresaci:
Publikacja jest przeznaczona przede wszystkim dla pracowników firm fonograficznych, producentów muzycznych oraz prawników zajmujących się omawianą tematyką.
Spis treści ebooka Prawo do fonogramu w świetle ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych
Wykaz skrótów , str. 13Podziękowania , str. 17
Wstęp , str. 19
Rozdział I
Ochrona dźwięku , str. 21
1. Status normatywny i ontologiczny pojęcia ",dźwięk", - wprowadzenie , str. 21
2. Geneza ustanowienia ochrony fonogramów , str. 24
3. Reżimy ochrony fonogramów , str. 26
3.1. Wprowadzenie , str. 26
3.2. Ochrona fonogramów w ramach reżimu prawa karnego , str. 27
3.3. Ochrona fonogramów w ramach reżimu prawa zwalczania nieuczciwej konkurencji , str. 30
3.4. Ochrona fonogramów w ramach reżimu prawa autorskiego oraz w ramach reżimu praw pokrewnych , str. 32
4. Spełnienie warunków formalnych a udzielenie ochrony , str. 34
Rozdział II
Regulacja prawa do fonogramu w zagranicznych porządkach prawnych , str. 38
1. Uwagi wstępne , str. 38
2. Ochrona nagrania dźwiękowego (sound recording) w ramach systemu copyright , str. 38
2.1. USA , str. 38
2.2. Wielka Brytania , str. 63
3. Ochrona fonogramu w ramach systemu droit d',auteur , str. 71
3.1. Niemcy , str. 71
3.2. Szwajcaria , str. 73
3.3. Francja , str. 74
Rozdział III
Przedmiot utrwalenia w postaci fonogramu , str. 77
1. Wprowadzenie , str. 77
2. Utwór (dzieło) jako przedmiot utrwalenia w postaci fonogramu , str. 78
2.1. Wstęp , str. 78
2.2. Pojęcie utworu w prawie autorskim , str. 79
2.3. Utwór muzyczny , str. 80
2.4. Utwór fonograficzny , str. 83
2.5. Utwór audialny , str. 87
3. Nadanie , str. 88
4. Artystyczne wykonanie , str. 90
Rozdział IV
Źródła norm prawnych i zakres ich stosowania odnośnie do fonogramu , str. 92
1. Uwagi wstępne , str. 92
2. Zagadnienia intertemporalne , str. 93
3. Podmiotowe przesłanki ochrony fonogramu , str. 93
4. Umowy międzynarodowe jako źródła prawa odnoszące się do prawa do fonogramu w Polsce , str. 95
4.1. Wprowadzenie , str. 95
4.2. Zasady ochrony , str. 95
4.3. Normy prawa obcych , str. 101
4.4. Stosowanie umów międzynarodowych do tzw. sytuacji wewnątrzkrajowych , str. 102
5. Normy prawa unijnego , str. 103
Rozdział V
Przedmiot prawa do fonogramu , str. 105
1. Przedmiot prawa do fonogramu w świetle umów międzynarodowych , str. 105
1.1. Konwencja rzymska , str. 105
1.2. Porozumienie TRIPS , str. 106
1.3. Traktat WIPO o artystycznych wykonaniach i fonogramach , str. 107
2. Przedmiot prawa do fonogramu w świetle ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych , str. 110
2.1. Przedmiot prawa do fonogramu w świetle poglądów przedstawicieli polskiej doktryny , str. 110
2.2. Przesłanki warunkujące powstanie prawa do fonogramu , str. 114
2.2.1. Wprowadzenie , str. 114
2.2.2. Wideogram , str. 116
2.2.3. Powstanie prawa do fonogramu , str. 118
2.3. Remastering (",cyfrowa korekcja i oczyszczenie dźwięku z szumów i trzasków?",) , str. 126
Rozdział VI
Podmiot prawa do fonogramu , str. 128
1. Podmiot prawa do fonogramu w świetle umów międzynarodowych , str. 128
1.1. Konwencja rzymska , str. 128
1.2. Porozumienie TRIPS , str. 129
1.3. Traktat WIPO o artystycznych wykonaniach i fonogramach , str. 129
2. Podmiot prawa do fonogramu w świetle ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych , str. 130
2.1. Podmiot prawa do fonogramu w świetle poglądów przedstawicieli polskiej doktryny , str. 130
2.2. Kryteria kwalifikowania podmiotu jako producenta fonogramu , str. 134
Rozdział VII
Treść prawa do fonogramu , str. 140
1. Treść prawa do fonogramu w świetle umów międzynarodowych , str. 140
1.1. Konwencja rzymska , str. 140
1.2. Porozumienie TRIPS , str. 143
1.3. Traktat WIPO o artystycznych wykonaniach i fonogramach , str. 144
2. Treść prawa do fonogramu w świetle ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych , str. 149
2.1. Wprowadzenie , str. 149
2.2. Uprawnienia bezwzględne , str. 150
2.2.1. Wstęp , str. 150
2.2.2. Prawo do fonogramu przysługujące producentowi bez uszczerbku dla praw twórców lub artystów wykonawców , str. 150
2.2.3. Wyłączność na rozporządzanie i korzystanie z fonogramu , str. 151
2.2.4. Uprawnienie do zwielokrotniania , str. 152
2.2.5. Uprawnienie do wprowadzania do obrotu , str. 153
2.2.6. Uprawnienie do najmu oraz użyczania egzemplarzy fonogramu , str. 155
2.2.7. Uprawnienie do publicznego udostępniania fonogramu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym , str. 156
2.3. Uprawnienia względne , str. 157
2.3.1. Wstęp , str. 157
2.3.2. Nadawanie fonogramu , str. 160
2.3.3. Reemitowanie fonogramu , str. 165
2.3.4. Odtwarzanie fonogramu , str. 166
3. Prawo do fonogramu jako prawo terminowe , str. 169
3.1. Czas ochrony fonogramu , str. 169
3.2. Wygaśnięcie prawa do fonogramu , str. 172
Rozdział VIII
Ograniczenie treści prawa do fonogramu , str. 175
1. Ograniczenie treści prawa do fonogramu na podstawie konwencji międzynarodowych , str. 175
2. Ograniczenie treści prawa do fonogramu w polskiej ustawie , str. 177
2.1. Wprowadzenie , str. 177
2.2. Dozwolony użytek prywatny , str. 178
Rozdział IX
Obrót prawem do fonogramu w świetle polskiej ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych , str. 182
1. Wprowadzenie , str. 182
2. Przeniesienie prawa do fonogramu , str. 188
2.1. Schemat konstrukcyjny umowy przenoszącej prawo do fonogramu , str. 188
2.2. Umowa przenosząca własność - podstawowe założenia konstrukcyjne , str. 192
2.3. Umowa przelewu - podstawowe założenia konstrukcyjne , str. 197
2.4. Umowa przenosząca prawo do fonogramu , str. 199
2.4.1. Umowa przenosząca prawo do fonogramu - pojęcie technicznoprawne , str. 199
2.4.2. Podzielność prawa do fonogramu , str. 209
3. Obciążenie prawa do fonogramu , str. 219
3.1. Wprowadzenie , str. 219
3.2. Obciążenie prawa do fonogramu jako rezultat czynności prawa rzeczowego , str. 221
3.3. Charakter prawny umowy licencyjnej - umowa o korzystanie z fonogramu , str. 222
3.3.1. Wstęp , str. 222
3.3.2. Umowa o korzystanie z utworu jako czynność prawna rozporządzająca , str. 223
3.3.3. Umowa o korzystanie z utworu jako czynność prawna upoważniająca, upoważniająco-zobowiązująca bądź czynność prawna zobowiązująca , str. 227
3.3.4. Umowa o korzystanie z fonogramu jako czynność prawna zobowiązująca , str. 229
Rozdział X
Naruszenie prawa do fonogramu w świetle polskiej ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych , str. 231
1. Uwagi wstępne , str. 231
2. Wkroczenie w uprawnienia wyłączne producenta fonogramu , str. 233
2.1. Wprowadzenie , str. 233
2.2. Sampling , str. 234
2.2.1. Sampling w świetle ochrony sound recording na gruncie Copyright Act z 1976 r. , str. 235
2.2.2. Sampling w świetle ochrony sound recording na gruncie CDPA , str. 242
2.2.3. Sampling w świetle ochrony fonogramu na gruncie UrhG , str. 244
2.3. Naruszenie prawa do fonogramu w świetle umów międzynarodowych , str. 247
2.4. Naruszenie prawa do fonogramu w świetle dyrektyw UE , str. 248
2.5. Naruszenie prawa do fonogramu w świetle polskiej ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych , str. 248
Rozdział XI
Prawo do głosu a prawo do fonogramu , str. 251
1. Wprowadzenie , str. 251
2. Status ontologiczny pojęcia ",głos", , str. 251
3. Ochrona głosu w ramach konstrukcji prawa majątkowego na przykładzie right of publicity , str. 253
4. Ochrona głosu jako dobra niemajątkowego w świetle prawa polskiego , str. 260
4.1. Wprowadzenie , str. 260
4.2. Ochrona głosu w ramach konstrukcji prawa osobistego , str. 261
4.2.1. Uwagi wstępne , str. 261
4.2.2. Pojęcie dóbr osobistych , str. 262
4.2.3. Pojęcie prawa podmiotowego osobistego , str. 263
4.2.4. Głos jako dobro osobiste w świetle prawa polskiego , str. 266
5. Prawo do głosu a prawo do fonogramu - kolizja praw podmiotowych bezwzględnych , str. 273
Zakończenie , str. 281
Bibliografia , str. 287
Szczegóły ebooka Prawo do fonogramu w świetle ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych
- Wydawca:
- Wolters Kluwer
- Rok wydania:
- 2017
- Typ publikacji:
- Ebook
- Język:
- polski
- Format:
- ISBN:
- 978-83-8107-293-9
- ISBN wersji papierowej:
- 978-83-8107-099-7
- Autorzy:
- Nicholas Ghazal
- EAN:
- 9788381072939
- Liczba Stron:
- 304
Recenzje ebooka Prawo do fonogramu w świetle ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych
-
Reviews (0)
Na jakich urządzeniach mogę czytać ebooki?
Na czytnikach Kindle, PocketBook, Kobo i innych
Na komputerach stacjonarnych i laptopach
Na telefonach z systemem ANDROID lub iOS
Na wszystkich urządzeniach obsługujących format plików PDF, Mobi, EPub
- -5%
-5%
111,00 zł
105,59 zł
@CUSTOMER_NAME@
@COMMENT_TITLE@
@COMMENT_COMMENT@