• Promocja
SWiSH Max2 i SWiSH Max3

Ebook SWiSH Max2 i SWiSH Max3 Roland Zimek

Roland Zimek
54,96 zł 64,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 54,96 zł
Dodaj do ulubionych

Opis treści

Potrzebujesz atrakcyjnego banneru, przyciągającej uwagę strony www, filmu rysunkowego czy prezentacji multimedialnej? Chcesz szybko nauczyć się tworzenia nawet najbardziej skomplikowanych animacji? Ta książka jest dla Ciebie! Dzięki SWiSH Max2 i SWiSH Max3 tworzenie interesującej animacji zajmie Ci kilka godzin, a efekt zyska uznanie wielu osób.


W ostatnich latach powstało wiele programów umożliwiających tworzenie animacji w technice flash. Jedne dają pełną kontrolę nad tworzoną animacją, ale są skomplikowane i wymagają dużych umiejętności. Inne są proste w użyciu, lecz nie dają możliwości kontrolowania działania animacji.


Program SWiSH daje ogromne możliwości tworzenia animacji flash, a przy tym jest tani i niezwykle łatwy w użyciu. Animacje utworzone w tym programie zachwycają nawet profesjonalistów. Program ma bogatą kolekcję gotowych efektów, niewymagających napisania choćby jednej linijki kodu. Stworzenie nawet złożonej animacji wymaga niewielkiego nakładu pracy i bardzo krótkiego czasu.


Najnowsze wersje programu SWiSH – SWiSH Max2 i SWiSH Max3 – mają wiele ulepszeń w stosunku do wersji poprzednich. Jedną z najbardziej znaczących zmian jest możliwość wzbogacania animacji o komponenty. Usprawniono także wprowadzanie i edycję tekstu, zmodyfikowano sposób tworzenia skryptów, zmieniono wygląd programu, dzięki czemu jego obsługa jest jeszcze bardziej intuicyjna.


W SWiSH Max3 pojawia się znacznie więcej elementów do łatwego i prostego tworzenia animacji flash. Wersja ta zachowuje przy tym pełną funkcjonalność, umożliwiającą całkowitą kontrolę animacji przez osoby zaawansowane w tworzeniu dynamicznych stron WWW.


W książce opisano polskojęzyczną wersję programu. Przy wszystkich poleceniach podano ich odpowiedniki w wersji angielskiej. Ze strony internetowej (zakładka DO POBRANIA) można pobrać bezpłatne pliki pomocnicze – są to omówione w książce animacje wykonane w programie SWiSH.

Spis treści ebooka SWiSH Max2 i SWiSH Max3

Wprowadzenie 9
1. Opis programu i instalacja 13
1.1. Nowości w SWiSH Max2 13
1.1.1. Wygląd okna programu 13
1.1.2. Język skryptowy 13
1.1.3. Efekty 14
1.1.4. Tworzenie obiektów 15
1.1.5. Import i eksport 16
1.2. Wymagania systemowe 16
1.3. Instalacja programu 17
1.4. Menu startowe 23
1.4.1. Tworzenie nowej animacji 25
1.4.2. Otwieranie ostatnio edytowanej animacji 25
1.4.3. Pomoc programu 26
1.4.4. Polskojęzyczne Forum użytkowników programu SWiSH Max 27
1.4.5. Sprawdzanie nowej wersji programu 28
1.5. Okno programu 28
1.5.1. Górne menu 29
1.5.2. Paski narzędzi 30
1.5.3. Oś czasu 31
1.5.4. Obszar animacji 31
1.5.5. Efekty 32
1.5.6. Narzędzia 32
1.5.7. Widok 32
1.5.8. Filmy 33
1.5.9. Panele 33
2. Pierwsza animacja 37
2.1. Ustawienia obszaru animacji 38
2.2. Prosta animacja ruchu obiektu 39
2.3. Ruch obiektu wzdłuż linii prostej 41
2.4. Ruch obiektu wzdłuż dowolnej ścieżki 43
2.5. Sterowanie przebiegiem animacji 46
3. Tworzenie i modyfikacja obiektów 49
3.1. Podstawowe obiekty zamknięte 49
3.2. Autokształty 50
3.3. Odcinki i krzywe 52
3.4. Przekształcenia i transformacje obiektu 53
3.4.1. Przekształcenia obiektu 53
3.4.2. Transformacje obiektu 55
3.4.3. Punkty transformacji i odniesienia 57
3.4.4. Panele Transformacja i Przekształcenie 58
3.4.5. Perspektywa 61
3.5. Zmiana kształtu 62
3.6. Wypełnienia i kontury obiektów 65
3.6.1. Kontury obiektów 65
3.6.2. Wypełnienia obiektów 67
3.6.2.1. Brak wypełnienia i wypełnienie jednolite 67
3.6.2.2. Wypełnienie gradientowe 68
3.6.2.3. Wypełnienie obrazem 70
3.6.2.4. Szczegóły obrazka 71
3.6.3. Transformacja wypełnienia 77
3.7. Wstawianie tekstu 78
3.7.1. Wprowadzanie tekstu do animacji 78
3.7.2. Formatowanie tekstu 78
3.7.3. Teksty dynamiczne i pola formularzy 81
3.8. Importowanie 84
3.8.1. Import obrazów 84
3.8.2. Import dźwięków 85
3.8.3. Import wideo 86
3.8.4. Import animacji 89
3.8.5. Import grafiki wektorowej 91
3.8.6. Importowanie tekstu 92
3.9. Nazywanie obiektów 92
3.10. Grupowanie obiektów 93
3.11. Przekształcanie tekstu na krzywe 95
3.12. Zmiana kolejności obiektów 98
3.13. Precyzyjne rysowanie i wyrównywanie obiektów 99
3.13.1. Siatka 100
3.13.2. Prowadnice 101
3.13.3. Przyciąganie do obiektów i punktów 102
3.13.4. Wyrównywanie obiektów 102
3.14. Klipy 107
3.15. Maskowanie 110
3.16. Komponenty 113
3.16.1. Wstawianie komponentów 113
3.16.2. Przykłady wykorzystania komponentów 116
3.16.2.1. Komponent efektu odbicia obiektu 116
3.16.2.2. Komponent listy rozwijanej 119
3.16.2.3. Komponent przewijanego menu 121
3.16.2.4. Komponent postępu wczytywania 123
3.17. Biblioteki 126
4. Efekty 131
4.1. Efekty Umieść i Usuń 132
4.2. Efekt Przesuń 134
4.3. Efekt Zanikaj/Pojawiaj 134
4.4. Efekt Powiększaj/Pomniejszaj 136
4.5. Efekt Przewijaj 137
4.6. Efekt Rozmywaj 139
4.7. Efekty pochodne 141
4.7.1. Obróć w 3D, kurcz 143
4.7.2. Spirala – zwijaj 145
4.7.3. Odstępy – Zmniejszaj (Kerning) 146
4.7.4. Spłaszczanie – Spłaszcz 147
4.7.5. Obrót w losową stronę 148
4.7.6. Wszystko na morzu 149
4.7.7. Bugi 150
4.8. Efekt Transformacja 151
4.9. Efekt Ściskaj 152
4.10. Efekt Naprzemian 153
4.11. Efekt Wąż 155
4.12. Efekt Eksplozja 157
4.13. Efekt Obróć w 3D 159
4.14. Efekt Fala w 3D 160
4.15. Efekt Wir 162
4.16. Efekt Fala 163
4.17. Efekt Pisz na maszynie 165
4.18. Efekt Przywróć 167
4.19. Efekt Powtórz Klatki 167
4.20. Zakładka Ruch 169
4.21. Zakładka Korekta 173
4.22. Zakładka Start na 174
4.23. Zakładka Kaskada 176
4.24. Zakładka Kamera 178
4.25. Zakładka Transformacja 178
4.26. Tworzenie własnych efektów 179
4.27. Przeglądarka efektów 181
5. Zarządzanie animacją i programem 183
5.1. Zapisywanie i eksportowanie animacji 183
5.1.1. Umieszczanie animacji na stronach internetowych 184
5.1.2. Umieszczanie animacji w prezentacji Microsoft PowerPoint 186
5.1.3. Tworzenie samodzielnie wyświetlającej się prezentacji 188
5.1.4. Tworzenie filmu z animacją 189
5.1.5. Podgląd tworzonej animacji 191
5.2. Ustawienia eksportu animacji 192
5.2.1. Ustawienia eksportu SWF 193
5.2.2. Ustawienia eksportu znaczników języka HTML 198
5.2.3. Ustawienia eksportu plików wideo i grafiki 200
5.2.4. Ustawienia eksportu dźwięku 201
5.3. Zarządzanie scenami i animacją 201
5.3.1. Właściwości sceny 201
5.3.2. Wstawianie i usuwanie scen 203
5.3.3. Chowanie i blokowanie obiektów 204
6. Przykłady skryptów 207
6.1. Panel Skrypt 207
6.2. Panel Debug 210
6.3. Zdarzenia obsługujące mysz 218
6.4. Zmiana właściwości obiektów 221
6.5. Zmienne i obliczenia 224
6.6. Sterowanie przebiegiem animacji 226
6.7. Gra „Za mało, za dużo” 228
6.8. Pola formularzy 231
6.9. Zegar 235
6.10. Preloader 241
6.11. Obsługa klawiatury 247
6.12. Przewijanie zawartości pola tekstowego 250
6.13. Przewijanie tekstu w polu o dowolnym kształcie 252
6.14. Przyciski rollover 254
6.15. Interaktywne menu 259
6.16. Odtwarzanie muzyki 262
6.17. Przeciąganie obiektów 265
6.18. Wczytywanie plików SWF do animacji 268
6.19. Wczytywanie tekstu z pliku 272
6.20. Drukowanie tekstu na drukarce 276
6.21. Właściwości fizyczne klipów 278
7. Skrypty 281
7.1. Zmienne i operatory 281
7.2. Polecenia przycisku Add Script 284
7.2.1. Zdarzenia 285
7.2.2. Zdefiniuj Funkcję() 291
7.2.3. Klatka 294
7.2.4. Sterowanie 296
7.2.5. Dynamiczne klipy 298
7.2.6. Zewnętrzne pliki i dane 299
7.2.7. Przeglądarka/Sieć 301
7.2.8. Dźwięk 304
7.2.9. Ciągnięcie myszą 304
7.2.10. Deklaracje 305
7.2.11. Warunki 308
7.2.11.1. if () 309
7.2.11.2. Zdefiniowane instrukcje if() 312
7.2.11.3. switch 315
7.2.12. Pętle 317
7.2.12.1. Pętla while () 317
7.2.12.2. Pętla do 318
7.2.12.3. Pętla for () 320
7.2.12.4. Przerywanie pętli 321
7.2.13. Bloki 322
7.2.14. Wyjątki (SWF7+) 324
7.2.15. Debug 325
7.3. Funkcje predefiniowane 326
7.3.1. Funkcje proste 327
7.3.2. Funkcje matematyczne 330
7.3.3. Funkcje tekstowe 334
7.3.4. Funkcje tablicowe 336
7.3.5. Funkcje daty i czasu 339
7.3.6. Funkcje klawiszowe 340
7.3.7. Funkcje sceny 341
7.3.8. Funkcja stopera 341
7.4. Stałe 342
7.5. Właściwości obiektów 343
7.6. Ścieżki obiektów 344
8. SWiSH Max3. Jeszcze prostsze animacje flash 347
8.1. Przegląd nowości w SWiSH Max3 347
8.2. Projekty 349
8.3. Narzędzie komponent 357
8.4. Konwertowanie obiektu do ścieżki ruchu 358
Indeks 361

Szczegóły ebooka SWiSH Max2 i SWiSH Max3

Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania:
2009
Typ publikacji:
Ebook
Język:
polski
Format:
pdf
ISBN:
978-83-01-15995-5
ISBN wersji papierowej:
978-83-01-15995-5
Wydanie:
1
Autorzy:
Roland Zimek
Miejsce wydania:
Warszawa
Liczba Stron:
366
Czas realizacji zamówienia:
Do 10 min

Na jakich urządzeniach mogę czytać ebooki?

Ikona ebooka Na czytnikach Kindle, PocketBook, Kobo i innych
Ikona komutera Na komputerach stacjonarnych i laptopach
Ikona telefonu Na telefonach z systemem ANDROID lub iOS
Ikona urządzenia elektroniczne Na wszystkich urządzeniach obsługujących format plików PDF, Mobi, EPub