Twórz własne gry w Scratchu!

Ebook Twórz własne gry w Scratchu! Anna Anthropy

Anna Anthropy
65,49 zł
Dodaj do ulubionych

Opis treści

W książce Twórz własne gry w Scratchu! będziemy pracować z narzędziem Scratch, które w łatwy sposób umożliwia rysowanie interaktywnych postaci poprzez łączenie prostych bloków kodów, co pozwala na budowanie zabawnych, dziwnych gier.

Scratch to proste narzędzie do tworzenia animacji, gier oraz filmów. W książce Twórz własne gry w Scratchu! skupimy się na tworzeniu gier, więc nasze projekty będą zabawne i interaktywne. Scratch jest w wielu przypadkach narzędziem samowystarczalnym, na przykład jeśli potrzebujesz postaci do swojej gry możesz narysować ją bezpośrednio w programie lub wgrać obraz, który już masz. Możesz również wykorzystać jednego z bohaterów, które proponuje narządzie.

Gry komputerowe mogą być wesołe, ekscytujące, interesujące, magiczne, a nawet przerażające. Lubimy grać w gry, ponieważ dzięki nim poznajemy inne światy - takie, które ruszają się i zmieniają podczas zabawy, a zasady w nich obowiązujące są inne, niż w naszym własnym świecie. (Czasami wydaje nam się, że te zasady mają więcej sensu, niż te panujące w naszym świecie). Gry to sposób na szybki relaks lub długie godziny spędzone przed komputerem. Poprzez gry możemy wcielać się w inne postaci oraz odkrywać inne perspektywy.

Spis treści ebooka Twórz własne gry w Scratchu!

PODZIĘKOWANIA XVI
KAŻDY MOŻE TWORZYĆ GRY XVII
Czego będziesz potrzebować xviii
Krótka historia gier xviii
Kto tworzy gry komputerowe? xix
W jakim celu tworzy się gry komputerowe? xx
O czym powinna być moja gra? xxi
Czym jest Scratch? xxi
Ile kosztuje Scratch? xxii
Czy muszę umieć programować? xxii
A jeśli od dawna uwielbiam programować? xxii
Inne narzędzia do projektowania gier xxii
1. LEAF ME ALONE!: SCRATCH BEZ TAJEMNIC 1
Początek przygody ze Scratchem 2
Zostaw mnie w spokoju (kiedy jem ten liść) 5
Tworzenie własnych duszków 6
Rysowanie dziwnych robaków 7
Rysowanie tła 8
Kategoria Zdarzenia 10
Poruszanie robakiem 11
Sterowanie robakiem 14
Rysowanie otworów wygryzionych w liściach za pomocą pióra 17
Rozpoczynanie gry od nowa 22
Kontakt robaka z liściem 25
Odtwarzanie dźwięków 27
Porządkowanie kodu 30
Wyzwanie 32
Udostępnianie gry 33
To już umiesz 36
2. OBŻARSTWO DZIWNEGO ROBAKA: ZBIERANIE PRZEDMIOTÓW I UNIKANIE PRZESZKÓD 37
Kopiowanie i modyfikowanie projektu 39
Porządkowanie kodu 40
Rysowanie tęczowego śladu 41
Projektowanie pożywienia dla robaka 44
Klonowanie duszka 45
Użycie liczb ujemnych 46
Tworzenie strefy bez jagód 47
Programowanie poleceń dla sklonowanych jagód 48
Nadawanie komunikatów 49
Gra „na czas” 51
Wykorzystanie animacji do tworzenia zepsutych jagód 53
Tworzenie rozgałęzienia za pomocą jeżeli i w przeciwnym razie 56
Nagrywanie dźwięku fuj 57
Przeszkody 58
Dlaczego śmierdzące przeszkody działają 59
Tworzenie kup poprzez klonowanie duszków 59
Kodowanie śmierdzących przeszkód 60
Podnoszenie poprzeczki 63
Tworzenie własnych zmiennych 63
Zmiana prędkości 65
Zakończenie gry 67
Wybór kostiumu motyla 67
Kodowanie metamorfozy 68
Zmiana zachowania motyla 72
Wprowadzenie komunikatu rozpoczynającego grę 73
Co jeszcze możesz wypróbować 74
To już umiesz 75
3. TWORZENIE GRY PLATFORMOWEJ HATLIGHT 77
O grze Hatlight 78
Kodowanie ruchu platformowego 79
Tworzenie duszka hitbox 80
Tworzenie okna testowego 81
Porządkowanie kodu za pomocą zdarzeń 82
Tworzenie zmiennych 83
Kodowanie ruchu gracza 84
Poruszanie się w lewo i w prawo 84
Wspinaczka po zboczach i schodach 85
Spadanie 87
Skoki 88
Tworzenie naturalnego ruchu za pomocą zmiennych 88
Tworzenie świata pełnego odkrywczych wypraw 91
Tworzenie mapy z siatką współrzędnych za pomocą zmiennych 91
Przechodzenie między ekranami 92
Kodowanie zmiany ekranu 94
Światłość i ciemność 95
Kodowanie światła padającego z latarki 97
Tworzenie przedmiotów do zbierania 97
To już umiesz 100
4. PROJEKTOWANIE POZIOMÓW 101
Przejdźmy do tworzenia poziomów! 102
Rysowanie poziomów 103
Rysowanie jaskini 104
Odkładanie szczegółów na później 105
O tym warto pamiętać 107
Dodawanie scenerii w tle 109
Jak prawidłowo grać w grę 111
Wyświetlanie obiektów, do których gracz nie może się dostać 113
Tworzenie charakterystycznych obiektów 114
Tworzenie animacji 116
Animowanie ruchów gracza 117
Postać w formie kropli 120
Tworzenie odbicia lustrzanego kostiumu 121
Tworzenie kodu dla animacji 122
Dodatkowe wyzwania 124
To już umiesz 124
5. TWORZENIE EFEKTÓW DŹWIĘKOWYCH 125
Narzędzie do projektowania dźwięku 126
Nagrywanie i edytowanie dźwięków w programie Audacity 127
Nagrywanie śmiertelnego upadku 128
Selekcja dźwięku 130
Użycie narzędzia Efekt 132
Zapisywanie dźwięków 134
Wykorzystanie dźwięków pobranych z Internetu 136
Generowanie dźwięków za pomocą programu sfxr 137
Kształt fali 138
Zmiana dźwięków za pomocą suwaków 140
Eksportowanie dźwięków 142
Narzędzie bfxr 143
Tworzenie pętli muzycznej za pomocą narzędzia Drumcircle 144
Tworzenie pętli grających bębenków 146
Dodawanie dźwięków bębna 147
Dodawanie kolejnych dźwięków 148
Dodawanie melodii 150
Zapisywanie i eksportowanie pętli 151
Narzędzie Bosca Ceoil 152
Dodawanie pętli do gry w Scratchu 153
Dodatkowe wyzwania 155
Skomponuj muzykę do gry jedynie za pomocą ust 155
Użycie muzyki do tworzenia kontrastujących ze sobą nastrojów 156
Stwórz prawdziwą muzyczną grę 156
To już umiesz 156
6. CO DALEJ? 157
Zadawanie pytań 158
Nagraj swoją grę 158
Udostępnij swoją grę na portalu itch.io 159
Współpraca z innymi 160
Gra dla wielu graczy 160
Utwórz nietypowe urządzenie sterujące 161
Odkrywaj i twórz! 163
INDEKS 164

Szczegóły ebooka Twórz własne gry w Scratchu!

Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania:
2020
Typ publikacji:
Ebook
Język:
polski
Format:
mobi,epub
ISBN:
978-83-01-21397-8
ISBN wersji papierowej:
978-83-01-21363-3
Wydanie:
1
Autorzy:
Anna Anthropy
Tłumacze:
Monika Andryszczyk
Liczba Stron:
192
Czas realizacji zamówienia:
Do 10 min

Na jakich urządzeniach mogę czytać ebooki?

Ikona ebooka Na czytnikach Kindle, PocketBook, Kobo i innych
Ikona komutera Na komputerach stacjonarnych i laptopach
Ikona telefonu Na telefonach z systemem ANDROID lub iOS
Ikona urządzenia elektroniczne Na wszystkich urządzeniach obsługujących format plików PDF, Mobi, EPub