- -5%
ebook Autodesk Inventor Professional 2019PL / 2019+ / Fusion 360. Metodyka projektowania
Andrzej Jaskulski
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania:
2018
Podręcznik przeznaczony jest dla osób pragnących efektywnie nauczyć się projektowania wyrobów (obejmującego także symulację, obliczenia MES i analizy klasyczne) i zarządzania ich dokumentacją za pomocą programów: Autodesk Inventor Professional 2019 (lub nowszej) oraz Autodesk Fusion 360. Pozwala przygotować się do egzaminu certyfikacyjnego Autodesk Certified Professional – Inventor.
Dlaczego warto wybrać ten podręcznik?
Autor jest jednym z najlepszych specjalistów w Polsce w dziedzinie metodyki i dydaktyki projektowania 2D i 3D. Miał status Autodesk Authorized Author do końca istnienia tego programu. Jego podręczniki mogą być stosowane na kursach autoryzowanych przez Autodesk. Zaprezentowane zostały metody modelowania hierarchicznego (FBM) i swobodnego (SFM) realizowanego klasycznie oraz metodą Przetwarzania w chmurze – Cloud Computing. Czytelnik znajdzie tu przede wszystkim starannie przemyślane ćwiczenia, oparte na wieloletnim doświadczeniu Autora zarówno dydaktyczno-badawczym, jak i zdobytym w przemyśle. Zawiera omówienie obiektów inteligentnych wraz z techniką iCopy oraz językiem programowania iLogic, a także moduły automatyzujące proces projektowania typowych części i zespołów – Design Accelerator.
Materiały dodatkowe dostępne na:
https://it.pwn.pl/plain_site/Artykuly/Autodesk-Inventor-Professional-2019PL-materialy-dodatkowe
Dlaczego warto wybrać ten podręcznik?
Autor jest jednym z najlepszych specjalistów w Polsce w dziedzinie metodyki i dydaktyki projektowania 2D i 3D. Miał status Autodesk Authorized Author do końca istnienia tego programu. Jego podręczniki mogą być stosowane na kursach autoryzowanych przez Autodesk. Zaprezentowane zostały metody modelowania hierarchicznego (FBM) i swobodnego (SFM) realizowanego klasycznie oraz metodą Przetwarzania w chmurze – Cloud Computing. Czytelnik znajdzie tu przede wszystkim starannie przemyślane ćwiczenia, oparte na wieloletnim doświadczeniu Autora zarówno dydaktyczno-badawczym, jak i zdobytym w przemyśle. Zawiera omówienie obiektów inteligentnych wraz z techniką iCopy oraz językiem programowania iLogic, a także moduły automatyzujące proces projektowania typowych części i zespołów – Design Accelerator.
Materiały dodatkowe dostępne na:
https://it.pwn.pl/plain_site/Artykuly/Autodesk-Inventor-Professional-2019PL-materialy-dodatkowe
Spis treści ebooka Autodesk Inventor Professional 2019PL / 2019+ / Fusion 360. Metodyka projektowania
1. Koncepcja i zawartość podręcznika 251.1. Zawartość programowa 27
1.2. Zakładany efekt i metodyka szkolenia 28
1.3. Przeznaczenie 28
1.4. Dodatkowe źródła informacji 29
1.4.1. Literatura drukowana 29
1.5. Realizacja typowych szkoleń (Learning Paths) 29
1.5.1. Podstawy modelowania bryłowego (FBM) 30
1.5.2. Modelowanie części (FBM) 30
1.5.2.1. Bez przygotowania wstępnego 30
1.5.2.2. Po kursie „Podstawy modelowania bryłowego (FBM)” 30
1.5.3. Modelowanie zespołów (FBM) 31
1.5.4. Podstawy redagowania dokumentacji 2D na podstawie modeli 3D 31
1.5.5. Podstawowy kurs projektowania (Essentials) 31
1.5.6. Wspomaganie projektowania typowych części i zespołów maszyn 32
1.5.7. Uniwersalne narzędzia obliczeń i analiz systemów CAD 3D – wprowadzenie 32
1.5.8. Podstawy modelowania konstrukcji blaszanych 32
1.5.9. Podstawy modelowania swobodnego (SFM) i hybrydowego (FBM-SFM) 33
1.6. Konwencje zapisu 33
1.6.1. Akapity specjalne 33
1.6.2. Sposoby wydawania poleceń 34
1.6.2.1. Nazwy narzędzi 35
1.6.3. Inne wyróżnienia fragmentów tekstu 36
1.6.4. Instrukcja do ćwiczeń 36
2. Informacje ogólne 39
2.1. Uruchamianie programu 40
2.2. Interfejs użytkownika 41
2.2.1. Podstawowe operacje na wstążce 41
2.2.1.1. Budowa panelu 42
2.2.1.2. Rodzaje narzędzi na wstążce 43
2.2.1.3. Zmiana położenia panelu 44
2.2.2. Wydawanie poleceń za pomocą wstążki 44
2.2.3. Wydawanie poleceń za pomocą Menu kursora 45
2.2.3.1. Tekstowe menu kursora 46
2.2.3.2. Kołowe menu kursora 47
2.2.4. Pasek szybkiego dostępu 48
2.2.5. Menu Plik 49
2.3. Podstawy zarządzania projektami 50
2.3.1. Tworzenie struktury nowego projektu 51
2.3.2. Uaktywnienie istniejącego projektu 53
2.3.3. Usuwanie definicji istniejącego projektu 56
2.3.4. Projekt kursu R2019-MP.ipj 57
2.3.4.1. Odszukiwanie i otwieranie pliku projektu kursu R2019-MP.ipj 59
2.3.4.2. Konfiguracja bibliotek Content Center 60
2.4. Zarządzanie plikami w ramach projektu 62
2.4.1. Otwieranie pliku 62
2.4.2. Zapisywanie pliku ze zmianą nazwy lub położenia 63
2.4.3. Zapisywanie kopii pliku 64
2.4.4. Zapisywanie kopii pliku jako szablon 64
2.4.5. Tworzenie nowego pliku 64
2.4.5.1. Szablony 66
2.5. Elementy okna programu 68
2.6. Podstawowe operacje konfiguracyjne 70
2.6.1. Przywrócenie konfiguracji standardowej 71
2.6.2. Zmiana podstawowych opcji aplikacji 71
2.7. Powtarzanie ostatniego polecenia 78
2.8. Skróty klawiszowe (Alias) 79
3. Przeglądarka obiektów 80
3.1. Definicje wybranych obiektów 83
3.2. Standardowe nazwy obiektów w przeglądarce 84
3.3. Rozwijanie i zwijanie gałęzi 85
3.4. Wskazywanie obiektu 86
3.5. Wybór obiektu za pomocą przeglądarki 87
3.5.1. Wybór pojedynczego obiektu 87
3.5.2. Anulowanie wyboru 88
3.5.3. Wybór wielu obiektów 88
3.6. Wybór obiektu na obszarze modelowania 89
3.6.1. Tryby wyboru 90
3.6.2. Wybieranie obiektów pokrywających się 92
3.7. Edycja obiektu 93
3.7.1. Edycja inicjowana za pomocą Menu kursora 94
3.7.1.1. Metoda „pokaż wymiary” (Show Dimensions) 95
3.7.1.2. Inne operacje edycyjne 97
3.7.2. Edycja inicjowana dwukrotnym kliknięciem 98
3.8. Narzędzia pomiarowe 100
3.9. Cofanie i odtwarzanie operacji modelowania 101
3.10. Widoczność elementów konstrukcyjnych na obszarze modelowania 102
3.10.1. Globalna widoczność elementów konstrukcyjnych 103
3.10.2. Widoczność indywidualna elementów konstrukcyjnych 103
3.11. Karty i filtry przeglądarki 104
3.12. Wyłączanie elementów podstawowych 105
3.13. Włączanie elementów podstawowych 106
3.14. Usuwanie elementów i innych obiektów 106
3.15. Zmiana nazwy elementów 107
3.16. Uniwersalna metoda zmiany właściwości elementów 108
3.17. Zmiana kolejności elementów i operacji modelowania 108
3.18. Wykorzystanie przeglądarki podczas projektowania zespołów 109
3.18.1. Modelowanie zespołu 109
3.18.2. Pliki prezentacji 112
4. Sterowanie wyświetlaniem 113
4.1. Wydawanie poleceń za pomocą Paska nawigacji 115
4.2. Zmiana sposobu reprezentacji modelu 116
4.3. Zmiana sposobu budowy obrazu 118
4.4. Panoramowanie (Pan) 118
4.5. Obracanie swobodne (Free Orbit) 119
4.5.1. Zmiana środka obrotu 120
4.6. Zmiana powiększenia (Zoom) 121
4.6.1. Dynamiczna zmiana powiększenia (Zoom) 121
4.6.2. Powiększenie wszystkich obiektów (Zoom All) 122
4.6.3. Powiększenie obiektów wybranych do kolekcji (Zoom Selected) 123
4.6.4. Powiększanie za pomocą okna (Zoom Window) 124
4.7. Widok na wybrany obiekt (Look At) 125
4.8. Widok główny (Home View) 126
4.9. Wywoływanie poprzednich i następnych widoków 126
4.10. ViewCube 127
4.10.1. Widoki standardowe 130
4.10.2. Redefinicja widoku głównego (Home View) 131
4.10.3. Redefinicja i przywracanie widoku z przodu (Front View) i z góry (Top View) 133
4.11. Obracanie ograniczone (Constrained) 133
4.12. SteeringWheels 135
4.13. Sterowanie nazwanymi widokami 137
5. Wprowadzenie do projektowania części 138
5.1. Parametryczność 138
5.2. Model matematyczny konstrukcji 139
5.3. Model geometryczny konstrukcji 139
5.3.1. Parametry i zmienne decyzyjne 139
5.3.1.1. Przykłady parametrów 140
5.4. Obiekty 3D 141
5.5. Obiekty 2D w modelowaniu 3D 143
5.6. Pojęcia związane z techniką modeli pochodnych 145
5.7. Typowy proces projektowania części 146
5.7.1. Modelowanie części 147
5.7.2. Redagowanie dokumentacji 148
5.7.3. Modyfikacja projektu z poziomu modelu lub rysunku 150
6. Szkice i więzy 151
6.1. Czynności wstępne 151
6.1.1. Definiowanie widoku głównego (Home View) 154
6.2. Opcje aplikacji 155
6.3. Ustawienia dokumentu 158
6.4. Usuwanie obiektu za pomocą przeglądarki 159
6.5. Tworzenie obiektu typu szkic 2D 161
6.6. Szkicowanie 162
6.6.1. Style obiektów szkicu 163
6.6.2. Sterowanie tworzeniem więzów 164
6.6.3. Szkicowanie zarysu profilu 167
6.6.3.1. Wprowadzanie dynamiczne 173
6.7. Więzy geometryczne 174
6.7.1. Typy i symbole więzów 176
6.7.2. Wyświetlanie więzów geometrycznych 177
6.7.3. Sprawdzenie poprawności związanego szkicu 179
6.7.4. Usuwanie więzów 180
6.7.5. Ręczne wprowadzanie więzów 181
6.7.6. Stopnie swobody szkicu 183
6.7.7. Ćwiczenia sprawdzające 184
6.8. Więzy wymiarowe 186
6.8.1. Technika nakładania więzów wymiarowych 188
6.8.2. Ćwiczenia 191
6.8.2.1. Więzy zdefiniowane przez jeden obiekt 192
6.8.2.2. Więzy zdefiniowane przez dwa obiekty 193
6.8.3. Wymiary nieparametryczne (sterowane) 194
6.8.4. Zmiana typu obiektu więzy – wymiar 195
6.9. Zmiana sposobu wyświetlania więzów 196
6.10. Automatyczne nakładanie więzów 196
6.11. Edycja wartości więzów wymiarowych 199
6.11.1. Narzędzia pomiarowe podczas edycji 200
6.11.2. Dostęp do więzów wymiarowych – narzędzie Pokaż wymiary 200
6.11.3. Narzędzie Tolerancje 201
6.11.4. Ćwiczenia 201
6.12. Więzy tolerowane 206
6.12.1. Włączanie i konfiguracja tolerancji globalnych 207
6.12.2. Tolerancje globalne 209
6.12.3. Wyłączanie tolerancji globalnych 211
6.13. Właściwości więzów i wymiarów 213
6.14. Widoczność więzów 215
6.15. Linie konstrukcyjne 216
6.16. Ćwiczenia sprawdzające 222
6.17. Specjalne techniki szkicowania 223
6.18. Ćwiczenia sprawdzające 224
6.19. Bezpośrednie wprowadzanie współrzędnych punktów 226
6.20. Zasady efektywnego szkicowania 232
6.21. Zadania 234
7. Wstęp do parametrycznego modelowania 3D 239
7.1. Szkice i płaszczyzny szkicu 239
7.1.1. Parametryczne płaszczyzny szkicu 241
7.1.2. Nieparametryczne płaszczyzny szkicu 242
7.1.3. Definiowanie płaszczyzny szkicu 243
7.1.3.1. Opcje tworzenia płaszczyzn szkicu 244
7.1.3.2. Rzutowanie krawędzi na płaszczyznę szkicu 246
7.1.4. Ćwiczenia 247
7.2. Elementy konstrukcyjne 253
7.3. Płaszczyzny konstrukcyjne 253
7.3.1. Parametryczne płaszczyzny konstrukcyjne 253
7.3.2. Nieparametryczne płaszczyzny konstrukcyjne 254
7.3.3. Definiowanie płaszczyzn konstrukcyjnych 254
7.3.3.1. Wskazówki metodyczne 255
7.3.3.2. Definiowanie płaszczyzny przez jeden obiekt 256
7.3.3.3. Definiowanie płaszczyzny przez dwa obiekty 257
7.3.3.4. Definiowanie płaszczyzny przez trzy obiekty 258
7.3.4. Edycja płaszczyzn konstrukcyjnych 258
7.3.4.1. Zmiana położenia płaszczyzny 258
7.3.4.2. Automatyczna zmiana rozmiaru płaszczyzny 259
7.3.4.3. Ręczna zmiana rozmiaru płaszczyzny 259
7.3.4.4. Zmiana wartości więzów 259
7.3.4.5. Zmiana zwrotu wektora normalnego 260
7.3.5. Ćwiczenia 261
7.4. Osie konstrukcyjne i punkty konstrukcyjne 266
7.4.1. Ćwiczenia 266
8. Operacje parametrycznego modelowania 3D 268
8.1. Elementy szkicowe 271
8.2. Standardowe narzędzia i techniki modelowania 272
8.3. Elementy okien dialogowych 273
8.3.1. Opis operacji modelowania 275
8.3.2. Karta Kształt (Shape) 275
8.3.2.1. Przyciski wyboru profili, brył, osi, ścieżek 275
8.3.2.2. Przycisk rodzaju elementu 276
8.3.2.3. Przycisk sposobu modelowania 276
8.3.2.4. Rodzaj „zakończenia” elementu i kierunek modelowania 277
8.3.2.5. Powierzchnia początkowa i końcowa elementu 278
8.3.3. Karta Więcej (More) 279
8.3.4. Przycisk podsystemu diagnostycznego 280
8.4. Definiowanie profilu 281
8.5. Współdzielenie szkicu (Share Sketch) 283
8.6. Anulowanie współdzielenia szkicu (Unshare) 283
8.7. Współdzielenie elementów konstrukcyjnych 284
8.8. Ćwiczenia 284
8.8.1. Wyciąganie profilem (Extrude) 285
8.8.1.1. Wskazówki metodyczne 285
8.8.1.2. Element bazowy 287
8.8.1.3. Pozostałe elementy wyciągane 291
8.8.1.4. Wyciągnięcie typu „do następnego” (To Next) 292
8.8.1.5. Wyciągnięcie typu „do” (To) 294
8.8.1.6. Wyciągnięcie typu „między” (Between) 297
8.8.1.7. Wyciągnięcie przelotowe 300
8.8.2. Ćwiczenia sprawdzające 302
8.8.3. Obrót profilem (Revolve) 302
8.8.3.1. Wskazówki metodyczne 303
8.8.3.2. Obrót o kąt (Angle) 304
8.8.3.3. Obrót do następnego (To Next) 307
8.8.3.4. Obrót pełny (Full) 308
8.8.4. Zmiana kolejności operacji modelowania 311
8.8.5. Ćwiczenia sprawdzające 311
8.8.6. Wskazówki metodyczne 312
8.8.7. Przeciąganie profilem (Sweep) 312
8.8.8. Rozpinanie powierzchni (Loft) 314
8.8.9. Żebra (Rib) 320
8.9. Elementy wstawiane 322
8.10. Ćwiczenia 323
8.10.1. Zaokrąglenia (Fillet) 323
8.10.2. Fazowania (Chamfer) 328
8.10.3. Skorupa (Shell) 331
8.10.4. Pochylenia (Draft) 334
8.11. Otwory 337
8.11.1. Elementy okna dialogowego 338
8.11.1.1. Rodzaje i typy otworów 338
8.11.1.2. Metody określania położenia otworów 340
8.11.2. Pliki definicji gwintów i otworów 342
8.11.3. Algorytm definiowania otworu 343
8.11.4. Ćwiczenia 344
8.11.4.1. Metoda „koncentrycznie” (Concentric) 344
8.11.4.2. Metoda „liniowo” (Linear) 347
8.11.4.3. Metoda „ze szkicu” (From Sketch) 351
8.12. Gwint (Thread) 355
8.12.1. Ćwiczenia 356
8.13. Inne operacje modelowania 3D 357
8.13.1. Kopiowanie elementów szkicowych 358
8.13.2. Kopiowanie elementów i części w szyku 360
8.13.2.1. Szyk kołowy (Circular Pattern) 361
8.13.2.2. Szyk prostokątny (Rectangular Pattern) 364
8.13.3. Lustrzane odbicie elementów i części (Mirror) 367
8.13.4. Podział ściany i części 370
9. Styl obiektów w modelu części 373
9.1. Przechowywanie stylów i standardów 374
9.2. Zarządzanie stylami: oświetlenia, tekstu i standardami 376
9.3. Zarządzanie stylami: materiał i wygląd 377
9.4. Wygląd 378
9.4.1. Wygląd logiczny 379
9.4.2. Przeglądanie stylów – wygląd 381
9.4.3. Zapis stylu z biblioteki w dokumencie – wygląd 382
9.4.4. Zastosowanie stylu – zmiana wyglądu części 383
9.4.5. Tworzenie nowego stylu – wygląd 384
9.4.6. Zapis stylu z dokumentu w bibliotece – wygląd 387
9.4.7. Indywidualne usuwanie stylu – wygląd 389
9.4.7.1. Indywidualne usuwanie stylu lokalnego (z pliku) 389
9.4.7.2. Indywidualne usuwanie stylu z biblioteki 390
9.4.8. Edycja lokalna stylu – wygląd 392
9.4.9. Aktualizacja stylów – przywrócenie zgodności z biblioteką 394
9.4.10. Globalny zapis stylów do biblioteki 395
9.4.11. Globalne usuwanie stylów z pliku (lokalnych) 398
9.5. Materiał 400
9.5.1. Właściwości fizyczne 403
10. Właściwości obiektów w modelu części 407
10.1. Zarządzanie właściwościami obiektów w modelu części 409
10.2. Edycja właściwości 409
10.3. Edycja iProperties 413
11. Modele wielobryłowe 418
11.1. Tworzenie modelu wielobryłowego – ćwiczenia 418
11.2. Operacje logiczne Boole’a 421
12. Edycja elementów bryłowych i części 423
12.1. Sposoby inicjowania operacji 423
12.2. System diagnostyczny 424
12.3. System naprawczy 427
12.4. Przykłady typowych operacji edycyjnych 429
12.5. Redefinicja obiektów 432
12.5.1. Redefinicja szkicu bazowego z edycją układu współrzędnych 433
12.5.1.1. Edycja układu współrzędnych szkicu 434
12.5.2. Redefinicja szkicu z edycją obiektów szkicu 435
12.5.2.1. Edycja obiektów szkicu 437
12.5.3. Redefinicja elementu konstrukcyjnego 438
13. Ćwiczenia sprawdzające 439
14. Redagowanie i edycja dokumentacji 2D części 440
14.1. Typy plików dokumentacji 444
14.2. Czynności wstępne 445
14.2.1. Tworzenie pliku rysunku 445
14.2.2. Opcje aplikacji dotyczące rysunku 447
14.2.3. Ustawienia dokumentu 448
14.2.4. Szablony rysunku 449
14.2.5. Stałe elementy rysunku 450
14.2.5.1. Edycja układu arkusza 451
14.2.5.2. Edycja iProperties 452
14.3. Styl obiektów w pliku rysunku – standard rysunkowy 454
14.3.1. Ustawienia ogólne standardu 459
14.3.2. Dostępne style standardu 461
14.3.3. Wartości domyślne obiektów 461
14.3.4. Style główne i zależne 462
14.3.5. Style logiczne i określone wprost 462
14.3.5.1. Styl logiczny Jak warstwa 463
14.3.5.2. Styl logiczny Jak standard 463
14.3.6. Warstwy 463
14.3.7. Styl tekstu 465
14.3.8. Styl wymiarowania 465
14.3.9. Zarządzanie elementami standardu (stylami) 467
14.3.9.1. Dodatkowe elementy interfejsu 467
14.3.10. Tworzenie nowego stylu w standardzie – ćwiczenia 468
14.3.11. Eksport i import elementów standardu – ćwiczenia 474
14.4. Podstawy tworzenia rzutów 477
14.4.1. Tworzenie rzutu bazowego modelu 478
14.4.2. Tworzenie podstawowych rzutów pochodnych 483
14.4.2.1. Rzuty prostokątne i izometryczne 483
14.5. Podstawy edycji rzutów 486
14.5.1. Zmiana położenia rzutów 487
14.5.2. Zmiana wyrównania rzutów 488
14.5.2.1. Włączanie i wyłączanie etykiet 489
14.5.3. Usuwanie rzutów 490
14.6. Przekroje 491
14.6.1. Przekrój pełny 492
14.6.1.1. Metody skutecznego definiowania linii cięcia 496
14.6.2. Przekrój częściowy 496
14.6.3. Przekrój stopniowy 498
14.6.4. Przekrój łamany 499
14.7. Szczegóły 501
14.8. Rzuty pomocnicze 506
14.9. Przerwania 509
14.10. Wyrwania 512
14.10.1. Szkic skojarzony z rzutem 513
14.11. Rzuty szkicowane 519
14.12. Płat (Slice) i kadr (Crop) 522
14.12.1. Ćwiczenia 523
14.13. Edycja rzutów i ich elementów 526
14.13.1. Zmiana ogólnych właściwości rzutów 527
14.13.2. Zmiana właściwości obiektów rzutów 529
14.13.2.1. Modyfikacja kreskowania 530
14.13.2.2. Zmiana właściwości krawędzi 530
14.13.3. Pobieranie więzów 532
14.13.4. Ukrywanie i wyświetlanie więzów oraz innych opisów 534
14.13.5. Modyfikacja definicji przekroju 536
14.13.6. Modyfikacja innych obiektów 538
14.14. Uzupełnienie wymiarowania i innych elementów opisu rysunku 538
14.14.1. Wymiary i więzy w dokumentacji 2D 539
14.14.1.1. Więzy 539
14.14.1.2. Wymiary 540
14.14.2. Inne elementy opisu rysunku 541
14.14.3. Sterowanie widocznością wymiarów i więzów 541
14.14.4. Edycja wymiarów i innych elementów opisu 542
14.14.4.1. Indywidualna edycja wymiaru 542
14.14.5. Narzędzia wymiarowania i opisu rysunku 543
14.15. Tworzenie wymiarów 544
14.15.1. Typ wymiaru 545
14.15.2. Tryby lokalizacji 546
14.15.3. Inne aspekty procesu wymiarowania 546
14.15.4. Znajdowanie punktu przecięcia 547
14.15.4.1. Ćwiczenia 548
14.15.5. Wymiary liniowe średnicy 549
14.15.5.1. Ćwiczenia 549
14.15.6. Wymiary równoległe 551
14.15.6.1. Ćwiczenia 552
14.16. Inne narzędzia opisu 555
14.16.1. Parametryczne osie symetrii 556
14.16.1.1. Wyświetlanie elementów konstrukcyjnych modelu – ćwiczenia 557
14.16.1.2. Ręczne tworzenie osi symetrii – ćwiczenia 560
14.16.1.3. Automatyczne osie symetrii 564
14.16.1.4. Ćwiczenia 565
14.16.2. Opisy i tabele otworów 566
14.16.2.1. Opisy otworów i gwintu – ćwiczenia 568
14.16.2.2. Tabele otworów – ćwiczenia 571
14.16.2.3. Edycja tabeli otworów – ćwiczenia 574
14.16.3. Symbole znormalizowanych oznaczeń 576
14.16.4. Oznaczanie chropowatości powierzchni 576
14.16.4.1. Tworzenie symbolu – ćwiczenia 577
14.16.4.2. Edycja symbolu – ćwiczenia 579
14.16.5. Oznaczanie tolerancji kształtu i położenia 580
14.16.5.1. Ćwiczenia 581
14.16.6. Oznaczanie elementów odniesienia 582
14.16.6.1. Ćwiczenia 582
14.16.7. Obiekty tekstowe 584
14.16.7.1. Tworzenie obiektów tekstowych – ćwiczenia 586
14.16.7.2. Edycja obiektów tekstowych – ćwiczenia 589
14.16.8. Linie odniesienia 590
14.16.8.1. Tworzenie i formatowanie linii odniesienia – ćwiczenia 591
14.16.8.2. Dołączanie linii odniesienia – ćwiczenia 592
14.16.9. Symbole definiowane przez użytkownika 594
14.16.9.1. Punkty specjalne symboli użytkownika 595
14.16.9.2. Definiowanie symbolu – ćwiczenia 596
14.16.9.3. Wstawianie symbolu – ćwiczenia 599
14.16.10. Dołączanie obiektów szkicu skojarzonego z rzutem 601
14.17. Zarządzanie arkuszami 602
14.17.1. Wstawianie arkusza o domyślnym formacie 602
14.17.1.1. Ćwiczenia 602
14.17.2. Usuwanie arkusza 603
14.17.2.1. Ćwiczenia 604
14.18. Zarządzanie stałymi elementami rysunku 604
14.19. Tworzenie i edycja stałych elementów rysunku 605
14.19.1. Usuwanie tabliczki rysunkowej i obramowania – ćwiczenia 607
14.19.2. Wstawianie tabliczki rysunkowej i obramowania – ćwiczenia 607
14.19.3. Wypełnianie tabliczki rysunkowej 608
14.19.4. Edycja tabliczki rysunkowej – ćwiczenia 608
14.19.5. Definiowanie własnej tabliczki rysunkowej 609
14.19.5.1. Obiekty typu „tylko szkic” (Sketch Only) 610
14.19.5.2. Tworzenie szkicu tabliczki – ćwiczenia 611
14.19.5.3. Pole wartości wprowadzanej – ćwiczenia 613
14.19.5.4. Pole właściwości OPIS – ćwiczenia 615
14.19.5.5. Pole właściwości MATERIAŁ – ćwiczenia 618
14.19.5.6. Statyczne pole tekstowe – ćwiczenia 619
14.19.6. Definiowanie własnego obramowania 621
14.19.6.1. Obramowanie bez podziału na sektory – ćwiczenia 621
14.19.6.2. Obramowanie z podziałem na sektory – ćwiczenia 623
14.19.7. Usuwanie stałych elementów rysunku – ćwiczenia 625
14.19.8. Kopiowanie stałych elementów rysunku – ćwiczenia 626
14.19.9. Definiowanie własnego formatu arkusza 629
14.19.9.1. Arkusz ze zdefiniowanym układem rzutów – ćwiczenia 629
14.19.9.2. Pusty arkusz – ćwiczenia 630
14.19.10. Wstawianie własnego arkusza z układem rzutów – ćwiczenia 632
14.19.11. Wstawianie własnego pustego arkusza – ćwiczenia 633
14.20. Zapis rysunku w innym formacie 634
14.20.1. Eksport do pliku DWG i DXF 634
14.20.1.1. Ćwiczenia 635
14.20.2. Eksport do pliku DWF 638
14.20.2.1. Ćwiczenia 638
14.21. Import rysunku w innym formacie 641
14.21.1. Import danych DWG do modelu części – ćwiczenia 642
14.21.2. Import danych DWG do rysunku – ćwiczenia 644
15. Modyfikacja projektu części 646
16. Projekt części 647
16.1. Uwagi metodyczne 649
16.2. Modelowanie tulei 649
16.2.1. Czynności wstępne 650
16.2.2. Szkicowanie profilu 651
16.2.3. Modelowanie bryły bazowej 654
16.2.4. Tworzenie elementów konstrukcyjnych 655
16.2.5. Modelowanie rowka podcięcia 655
16.2.6. Modelowanie fazowań i zaokrągleń 657
16.2.7. Modelowanie otworów 657
16.3. Redagowanie dokumentacji tulei 662
16.3.1. Uwagi metodyczne 663
16.3.1.1. Wariant z przekrojem łamanym 663
16.3.1.2. Wariant z wyrwaniem 664
16.3.1.3. Tabliczka rysunkowa 665
16.3.2. Ćwiczenia sprawdzające 665
16.3.3. Tworzenie rzutów w wariancie z wyrwaniem 668
16.3.3.1. Czynności wstępne 669
16.3.3.2. Tworzenie rzutu bazowego 669
16.3.3.3. Tworzenie wyrwania 670
16.3.3.4. Stabilność definicji wyrwania 671
16.3.3.5. Tworzenie szczegółu 672
16.3.3.6. Tworzenie rzutu izometrycznego 673
16.4. Uzupełnienie zredagowanej dokumentacji 674
16.4.1. Osie symetrii 675
16.4.2. Wymiary 676
16.4.3. Dołączanie adnotacji 679
16.4.3.1. Tworzenie i dołączanie tekstu 679
16.4.3.2. Tworzenie i dołączanie odcinków 681
16.4.4. Tworzenie pozostałych elementów opisu 682
16.5. Tworzenie własnej tabliczki rysunkowej 682
16.5.1. Wypełnianie pola Opis 685
16.6. Modyfikacja projektu 686
16.6.1. Modyfikacja z poziomu rysunku 686
16.6.2. Modyfikacja z poziomu modelu 688
16.6.2.1. Sprawdzenie dokumentacji części po zmianach 688
16.6.3. Zakończenie pracy nad projektem 689
16.7. Uwagi końcowe 690
16.7.1. Dodatkowe modyfikacje projektu 690
16.8. Wydruk dokumentacji 692
16.9. Zadania 694
17. Wprowadzenie do projektowania zespołów 697
17.1. Podstawowe pojęcia 698
17.2. Zarządzanie właściwościami obiektów w modelu zespołu 702
17.3. Zestawienie składników (BOM) 703
17.4. Dodatkowe operacje za pomocą przeglądarki 704
17.4.1. Wyodrębnianie wystąpień składników 705
17.4.2. Zaawansowane techniki wyboru wystąpień 707
18. Zarządzanie strukturą zespołu 710
18.1. Czynności wstępne 710
18.2. Zarządzanie składnikami 711
18.2.1. Wstawianie pojedynczego wystąpienia (Place Component) 711
18.2.1.1. Ćwiczenia 712
18.2.1.2. Wstawianie umieszczeń z automatycznym definiowaniem więzów montażowych 714
18.2.2. Usuwanie wystąpienia 715
18.2.3. Wstawianie szyku wystąpień (Pattern Component) 715
18.2.3.1. Ćwiczenia 715
18.2.4. Zmiana elementów szyku na elementy niezależne 718
18.2.5. Zmiana nazwy wystąpienia 719
18.2.6. Zastępowanie wystąpienia 719
18.2.6.1. Ćwiczenia 720
18.2.7. Obniżenie poziomu w strukturze zespołu (Demote) 722
18.2.7.1. Ćwiczenia 722
18.2.8. Podwyższenie poziomu w strukturze zespołu (Promote) 724
18.2.8.1. Ćwiczenia 724
18.2.9. Zmiana położenia wystąpienia w strukturze zespołu 725
18.2.9.1. Ćwiczenia 725
18.2.10. Zmiana stanu wystąpienia 726
18.2.10.1. Ćwiczenia 726
18.2.11. Uaktywnienie wystąpienia 727
18.2.11.1. Ćwiczenia 728
18.2.12. Tworzenie składnika w kontekście zespołu 729
18.2.12.1. Ćwiczenia 730
18.2.13. Otwieranie zespołu z brakującymi składnikami – ćwiczenia 736
18.2.14. Składniki z systemu Mechanical Desktop 737
19. Typowy proces projektowania zespołu 738
19.1. Modelowanie zespołu 738
19.2. Redagowanie dokumentacji zespołu 740
19.2.1. Prezentacje zespołu 740
19.2.2. Redagowanie dokumentacji 2D zespołu 742
19.3. Modyfikacja projektu 743
20. Więzy montażowe 744
20.1. Koncepcje nakładania więzów montażowych 745
20.2. Rodzaje i typy więzów 747
20.3. Stopnie swobody i składnik bazowy 749
20.4. Przykłady więzów 750
20.4.1. Więzy zestawiające przeciwstawnie (Mate) 750
20.4.2. Więzy zestawiające zgodnie (Flush) 751
20.4.3. Więzy kątowe (Angle) 752
20.4.4. Więzy styczności (Tangent) 753
20.4.5. Więzy wstawiające (Insert) 754
20.5. Techniki nakładania więzów montażowych 754
20.5.1. Narzędzie „Wiązanie” (Constrain) 755
20.5.1.1. Więzy o wartości z zakresu 757
20.5.2. Narzędzie Złóż (Assemble) 758
20.6. Przeglądanie i edycja więzów 760
20.6.1. Przeglądanie i edycja wartości więzów 760
20.6.2. Pełna edycja więzów zespołu 762
20.6.3. Aktualizacja więzów zespołu 763
20.7. Ćwiczenia 764
20.7.1. Więzy zestawiające przeciwstawnie (Mate) 764
20.7.2. Więzy zestawiające zgodnie (Flush) 765
20.7.3. Więzy kątowe (Angle) 766
20.7.4. Więzy styczności (Tangent) 767
20.7.5. Więzy wstawiające (Insert) 768
20.8. Nakładanie więzów za pomocą narzędzia Połączenie (Joint) 769
20.8.1. Ćwiczenia 770
20.8.1.1. Porównanie narzędzi Połączenie (Joint) i Więzy (Constraints) 770
20.8.1.2. Definiowanie pary kinematycznej za pomocą narzędzia Połączenie (Joint) 771
20.8.1.3. Sprawdzenie zakresu ruchomości pary 774
21. Redagowanie i edycja dokumentacji zespołu 776
21.1. Prezentacje 776
21.1.1. Tworzenie pliku prezentacji 778
21.1.2. Tworzenie sceny 779
21.1.3. Rozsunięcia składników 779
21.1.4. Cofanie i odtwarzanie operacji rozsuwania 779
21.1.5. Przeglądanie i wprowadzanie korekt pozycji 779
21.1.6. Usuwanie rozsunięć 780
21.1.7. Sterowanie widocznością torów montażu 780
21.1.8. Zarządzanie ujęciami i seriami ujęć 782
21.1.9. Zapis ujęcia 783
21.1.10. Zapis serii ujęć 784
21.1.11. Animacje montażu i demontażu 784
21.2. Ćwiczenia 785
21.2.1. Tworzenie pliku prezentacji i sceny 786
21.2.2. Rozsunięcia składników 787
21.2.3. Cofanie i odtwarzanie operacji rozsuwania 790
21.2.4. Przeglądanie i wprowadzanie korekt pozycji 791
21.2.5. Usuwanie rozsunięć 792
21.2.6. Sterowanie widocznością torów montażu 792
21.2.7. Inne techniki edycji rozsunięć i torów montażu 794
21.2.8. Zapis sposobu wyświetlania sceny (ujęcia) 796
21.2.9. Animacje montażu i demontażu 798
21.3. Klasyczna dokumentacja 2D zespołu 799
21.3.1. Dodatkowe operacje na rzutach zespołu 799
21.3.1.1. Ćwiczenia 800
21.3.2. Rzuty nakładane 803
21.3.2.1. Ćwiczenia 803
21.4. Dodatkowe elementy rzutów zespołu 805
21.5. Ćwiczenia 805
21.5.1. Wyłączanie przekrojów 805
21.5.2. Sprawdzenie i modyfikacja stylu 806
21.5.3. Wstawianie wykazu elementów 809
21.5.4. Wstawianie i edycja numerów pozycji 813
21.5.4.1. Wstawianie pojedynczego numeru pozycji 815
21.5.4.2. Dołączanie i usuwanie numeru pozycji 815
21.5.4.3. Wstawianie wszystkich numerów pozycji 816
21.5.4.4. Edycja numerów pozycji 818
21.6. Edycja zestawienia składników (BOM) i wykazu elementów 820
21.6.1. Edycja zestawienia składników (BOM) 820
21.6.1.1. Konfigurowanie zestawienia składników (BOM) 820
21.6.1.2. Redagowanie i formatowanie danych do wykazów elementów i numerów pozycji 826
21.6.2. Edycja wykazu elementów (listy części) 826
21.6.2.1. Ćwiczenia 828
21.7. Składniki niemodelowane 834
21.7.1. Ćwiczenia 834
22. Projekt zespołu 838
22.1. Sformułowanie zadania 839
22.2. Uwagi metodyczne 842
22.3. Modelowanie zespołu 842
22.3.1. Czynności wstępne 842
22.3.2. Budowa struktury zespołu 843
22.3.2.1. Alternatywne metody budowy struktury zespołu 844
22.3.3. Więzy montażowe 844
22.3.4. Wybrane analizy zespołu 845
22.3.5. Widoki modelu zespołu 847
22.3.5.1. Definiowanie nazwanego widoku 847
22.3.5.2. Uaktywnienie nazwanego widoku 848
22.3.5.3. Zmiana definicji widoku zablokowanego 849
22.4. Konfigurowanie zestawienia składników (BOM) w projekcie zespołu 849
22.5. Tworzenie dokumentacji 3D 850
22.5.1. Tworzenie sceny nr 1 851
22.5.2. Tworzenie sceny nr 2 855
22.6. Redagowanie dokumentacji 2D 857
22.6.1. Uwagi metodyczne 857
22.6.2. Tworzenie pierwszego arkusza 858
22.6.3. Tworzenie rzutu przekroju 858
22.6.3.1. Wykaz elementów i numery pozycji 859
22.6.4. Tworzenie rzutu montażowego 860
22.6.5. Tworzenie drugiego arkusza 864
22.7. Zadania 868
23. Zaawansowane techniki projektowania 3D 870
23.1. Parametry 870
23.1.1. Ćwiczenia 873
23.2. Projektowanie adaptacyjne 878
23.2.1. Ćwiczenia 878
23.2.1.1. Włączanie i wyłączanie adaptacyjności wystąpienia 879
23.2.1.2. Definiowanie adaptacyjności 880
23.2.1.3. Adaptacyjne modyfikacje zespołu 882
23.3. Technika modeli pochodnych 883
23.4. Kojarzenie technik zaawansowanych – ćwiczenia 885
23.5. Kinematyczne więzy napędowe 890
23.6. Więzy prowadzące 892
23.7. Toczenie 894
23.8. Szkice 3D 896
23.8.1. Ćwiczenia 897
24. Obiekty „inteligentne” 906
24.1. iFeatures 907
24.1.1. Definiowanie iFeature – ćwiczenia 907
24.1.2. Wstawianie iFeature – ćwiczenia 910
24.1.3. Edycja wystąpienia iFeature – ćwiczenia 912
24.1.4. Edycja definicji iFeature – ćwiczenia 912
24.2. iParts 914
24.2.1. Typy iParts 916
24.2.2. Tworzenie definicji iParts 917
24.2.3. Definiowanie generatora standardowej iPart – ćwiczenia 917
24.2.3.1. Domyślne parametry generatora iPart 917
24.2.3.2. Ręczne definiowanie generatora iPart 920
24.2.4. Wstawianie wystąpień standardowych iParts – ćwiczenia 926
24.2.5. Edycja wystąpień standardowych iParts – ćwiczenia 929
24.2.6. Edycja generatora standardowych iParts – ćwiczenia 929
24.2.7. Niestandardowe iParts 931
24.2.7.1. Definiowanie generatora niestandardowych iParts – ćwiczenia 931
24.2.7.2. Wstawianie wystąpień niestandardowych iParts – ćwiczenia 933
24.3. iAssemblies 936
24.4. iMates 937
24.4.1. Ćwiczenia 938
24.4.1.1. Wstawianie wystąpienia z więzami iMates 939
24.4.1.2. Definiowanie indywidualnego iMate 941
24.4.1.3. Definiowanie złożonych iMate 943
24.5. iCopy 945
24.5.1. Tworzenie definicji iCopy 946
24.5.2. „Inteligentne” kopiowanie 947
24.5.3. Edycja „inteligentnych” kopii 951
25. iLogic – wewnętrzny język i podsystem programowania 952
25.1. Instrukcja warunkowa 953
25.1.1. Instrukcja warunkowa prosta 953
25.1.2. Instrukcja warunkowa złożona 954
25.2. Ćwiczenia 956
25.2.1. Analiza zadania 957
25.2.2. Definiowanie listy wartości 958
25.2.3. Definiowanie reguły 959
25.2.4. Sprawdzenie poprawności rozwiązania 965
26. Zarządzanie danymi projektowymi 967
26.1. Tryb właściwości (Properties) – ćwiczenia 968
26.2. Tryb przeglądania (Preview) – ćwiczenia 969
26.3. Tryb zarządzania (Manage) – ćwiczenia 970
27. Projekt przejściowy 976
27.1. Kopiowanie projektu 977
27.2. Modelowanie otworów przejściowych bezpośrednio w zespole 978
27.3. Biblioteka Content Center 979
27.3.1. Konfiguracja biblioteki Content Center 981
27.3.1.1. Domyślna lokalizacja plików wystąpień 982
27.3.2. Wstawianie składników z biblioteki Content Center 982
27.3.3. Tworzenie więzów montażowych 986
27.3.4. Korekta wymiarów pogłębienia 988
28. Moduły specjalizowane 991
28.1. Moduł projektowania konstrukcji spawanych 992
28.1.1. Ćwiczenia 992
28.1.1.1. Kopiowanie projektu z połączeniami śrubowymi 993
28.1.1.2. Konwersja zespołu na konstrukcję spawaną 994
28.1.1.3. Przygotowanie powierzchni do spawania 995
28.1.1.4. Spoina kosmetyczna 996
28.1.1.5. Spoina pachwinowa 996
28.1.1.6. Obróbka po spawaniu 997
28.1.1.7. Widoczność spoin w nazwanych widokach modelu 998
28.1.1.8. Rysunek 2D konstrukcji spawanej 999
28.2. Projekt konstrukcji blaszanej 1000
28.2.1. Ćwiczenia 1002
28.2.1.1. Modelowanie płaskich powierzchni i kołnierzy 1003
28.2.1.2. Zmiana stylu konstrukcji blaszanej 1005
28.2.1.3. Pozostałe operacje modelowania 1006
28.2.1.4. Rozwinięcie powierzchni i redagowanie rzutów 1010
29. Modelowanie mieszane 2D–3D 1013
29.1. Zadanie projektowe 1013
29.2. Dane wyjściowe 1014
29.3. Koncepcja procesu projektowania 1014
29.4. Ćwiczenia 1015
29.4.1. Budowa modelu 2D–3D 1016
29.4.2. Wykonanie pełnych modeli 3D 1021
30. Automatyzacja rutynowych operacji procesu projektowania 1023
30.1. Generator ram – ćwiczenia 1024
30.1.1. Wstawianie kształtowników 1026
30.1.2. Przycinanie kształtowników 1031
30.1.3. Przycinanie i wydłużanie kształtowników 1032
30.1.4. Edycja kształtowników 1034
30.1.5. Operacje końcowe 1034
30.2. Generator połączeń śrubowych statycznych – ćwiczenia 1035
30.2.1. Edycja połączenia gwintowego 1040
30.2.2. Usuwanie elementów połączenia gwintowego 1041
30.2.2.1. Ręczne usuwanie pozostałości połączenia gwintowego 1042
30.3. Generator wałów – ćwiczenia 1043
30.3.1. Generator wałów – definiowanie szablonów 1043
30.3.2. Generator wałów – projektowanie wału 1045
30.4. Generator elementów przekładni zębatych – ćwiczenia 1055
31. Narzędzia analityczne 1063
31.1. Analizy tradycyjne 1063
31.1.1. Analiza wytrzymałościowa wału – ćwiczenia 1064
31.1.1.1. Podparcia i obciążenia 1065
31.1.1.2. Obliczenia i analiza wyników 1067
31.2. Analizy wytrzymałościowe MES 1069
31.2.1. Ćwiczenia 1070
31.2.1.1. Wybrane operacje konfiguracyjne 1070
31.2.1.2. Definiowanie podparć 1072
31.2.1.3. Definiowanie obciążeń 1074
31.2.1.4. Obliczenia 1075
31.2.1.5. Analiza wyników 1076
31.2.1.6. Zapis modelu MES 1080
31.2.2. Częstości i postacie drgań własnych – ćwiczenia 1081
31.2.2.1. Kopiowanie modelu MES 1082
31.2.2.2. Edycja modelu MES 1082
31.2.2.3. Obliczenia 1083
31.3. Analizy dynamiczne 1084
31.3.1. Sformułowanie zadania 1085
31.3.2. Wskazówki metodyczne 1086
31.3.3. Automatyczne tworzenie par kinematycznych – ćwiczenia 1087
31.3.4. Konwersja więzów montażowych – ćwiczenia 1087
31.3.5. Definiowanie siły ciężkości – ćwiczenia 1089
31.3.6. Uruchomienie symulacji – ćwiczenia 1090
31.3.7. Definiowanie par kinematycznych – ćwiczenia 1090
31.3.7.1. Para przesuwna: walec na płaszczyźnie 1091
31.3.7.2. Kontakt 2D 1094
31.3.7.3. Sprężyna 1096
31.3.7.4. Amortyzator 1098
31.3.7.5. Modelowanie oporów ruchu 1099
31.3.8. Siła wymuszająca – ćwiczenia 1100
31.3.8.1. Definiowanie wymuszenia za pomocą Graphera wejściowego 1100
31.3.9. Grapher wyjściowy – ćwiczenia 1103
31.3.9.1. Określenie warunków początkowych 1103
31.3.9.2. Symulacja 1104
31.3.10. Eksport wyników do modułu MES – ćwiczenia 1106
31.3.11. Analiza MES (analiza obciążeń „w ruchu”) – ćwiczenia 1109
31.3.12. Ćwiczenia dodatkowe 1113
32. Narzędzia prezentacyjne 1116
32.1. Ćwiczenia 1117
32.1.1. Eksport parametrów symulacji do modułu Inventor Studio 1117
32.1.2. Konfiguracja animacji 1118
32.1.3. Definiowanie i edycja oświetlenia 1119
32.1.4. Określanie wyglądu powierzchni obiektów 1121
32.1.5. Powlekanie (rendering) sceny 1121
32.1.6. Rejestracja animacji 1123
33. Wybrane aspekty efektywności projektowania 1126
33.1. Porównanie efektywności wybranych narzędzi i technik CAD 3D 1126
33.2. Narzędzia typu Engineer-To-Order (ETO) 1128
33.2.1. Przykład systemu ETO 1130
33.2.1.1. Metody modelowania konstrukcji 1131
33.2.2. Budowa systemu ETO 1132
33.2.2.1. Przykład wykorzystania systemu ETO 1134
33.2.3. Inne przykłady systemów ETO 1139
34. Zadania dodatkowe 1140
35. Zadania kontrolne 1143
36. Ewolucja systemu Fusion 1148
36.1. Autodesk Inventor Fusion 1148
36.2. Autodesk Fusion 360 1149
37. Podstawy systemu Autodesk Fusion 360 1150
37.1. Interfejs użytkownika 1153
37.1.1. Główne okno programu 1155
37.2. Uwagi ogólne 1156
37.3. Szkice i więzy w systemie Autodesk Fusion 360 – ćwiczenia 1158
37.3.1. Edycja profilu 1161
37.4. Operacje modelowania części – ćwiczenia 1161
37.5. Edycja modelu części – ćwiczenia 1164
37.5.1. Edycja elementu bryłowego wstawianego 1164
37.5.2. Edycja elementu bryłowego szkicowego 1165
37.5.2.1. Edycja bezpośrednia szkicu 1165
37.5.2.2. Edycja parametrów modelu 1166
37.5.3. Edycja swobodna bryły 1168
37.5.3.1. Przesunięcie ograniczone ściany 1168
37.5.3.2. Przemieszczenie uogólnione bryły 1170
37.5.3.3. Usuwanie operacji modelowania swobodnego 1171
37.6. Zmiana rodzaju modelu – ćwiczenia 1172
37.6.1. Scalanie (Dissolve) elementów bryłowych 1172
37.6.2. Wykrywanie elementów (features) w modelu swobodnym 1174
37.6.3. Przekształcenie modelu swobodnego do hierarchicznej postaci parametrycznej 1175
37.7. Wykrywanie elementów w modelach importowanych – ćwiczenia 1176
37.8. Modelowanie zespołu w systemie Autodesk Fusion 360 – ćwiczenia 1180
37.8.1. Modelowanie składników zespołu 1180
37.8.2. Więzy montażowe 1187
37.8.2.1. Edycja więzów montażowych 1192
37.8.2.2. Zadanie kontrolne 1193
37.9. Podstawy systemu Autodesk Fusion 360 – uwagi końcowe 1195
38. Dodatek: informacje techniczne o niezbędnym oprogramowaniu CAD 1197
38.1. Informacje o programie Autodesk Inventor 1197
38.1.1. Wersja testowa programu Autodesk Inventor 1197
38.1.2. Przed instalacją wersji testowej 1197
38.1.3. Wymagania programu Autodesk Inventor 1198
38.2. Informacje o narzędziu Autodesk Fusion 360 1198
39. Dodatek: instalowanie oprogramowania z dołączonej płyty CD-ROM 1199
39.1. Instalowanie kursu R2019-MP 1199
39.2. Nauka za pomocą nowszych niż 2019 wersji programu Autodesk Inventor 1200
39.2.1. Szablony 1201
39.2.2. Biblioteki stylów 1202
39.2.3. Zasadnicze pliki kursu R2019-MP 1205
39.3. Dezinstalacja kursu R2019-MP 1205
Bibliografia 1207
Skorowidz 1209
Szczegóły ebooka Autodesk Inventor Professional 2019PL / 2019+ / Fusion 360. Metodyka projektowania
- Wydawca:
- Wydawnictwo Naukowe PWN
- Rok wydania:
- 2018
- Typ publikacji:
- Ebook
- Język:
- polski
- Format:
- ISBN:
- 978-83-01-20034-3
- ISBN wersji papierowej:
- 978-83-01-20034-3
- Wydanie:
- 1
- Autorzy:
- Andrzej Jaskulski
- Miejsce wydania:
- Warszawa
- Liczba Stron:
- 1208
Recenzje ebooka Autodesk Inventor Professional 2019PL / 2019+ / Fusion 360. Metodyka projektowania
-
Reviews (0)
Na jakich urządzeniach mogę czytać ebooki?
Na czytnikach Kindle, PocketBook, Kobo i innych
Na komputerach stacjonarnych i laptopach
Na telefonach z systemem ANDROID lub iOS
Na wszystkich urządzeniach obsługujących format plików PDF, Mobi, EPub
- -5%
-5%
179,00 zł
170,27 zł
@CUSTOMER_NAME@
@COMMENT_TITLE@
@COMMENT_COMMENT@