• Promocja
JAVA. Programowanie praktyczne od podstaw

Ebook JAVA. Programowanie praktyczne od podstaw Krzysztof Barteczko

Krzysztof Barteczko
59,26 zł 69,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 59,26 zł
Dodaj do ulubionych

Opis treści

Książka omawia konstrukcje oraz wybrane narzędzia języka Java przydatne we wszystkich rodzajach praktycznego programowania. Przeznaczona jest zarówno dla całkowicie początkujących programistów, jak i tych, którzy pragną rozwijać swoje umiejętności, a w szczególności zaznajomić się z ważnymi, nowymi elementami języka w wersji 8. W prezentacji elementów i narzędzi platformy Java czytelnik znajdzie odpowiedzi na pytania: co to jest? po co to jest? kiedy i jak to stosować? Kilkaset przykładowych kodów nie tylko ilustruje omawiane koncepcje, ale także w wielu przypadkach przedstawia rozwiązania praktycznych problemów. Czytelnik dowie się, jak: – budować klasy, implementować interfejsy, wykorzystywać polimorfizm, – przetwarzać tablice, kolekcje, pliki, napisy, daty, liczby, – programować współbieżnie, – stosować interfejsy funkcyjne i lambda-wyrażenia, – łatwo rozwiązywać praktyczne problemy z wykorzystaniem przetwarzania strumieniowego i technik filter-map-reduce. Nie są wymagane żadne wstępne wiadomości o programowaniu.

Spis treści ebooka JAVA. Programowanie praktyczne od podstaw

Wstęp 9

1. Wprowadzenie 13

1.1. O programowaniu i językach programowania 15
1.2. Czym jest Java? 19
1.2.1. Nowoczesny język programowania 19
1.2.2. Wieloplatformowość i uniwersalność Javy 20
1.3. Kilka słów o obiektowości 21
1.4. Pierwszy program i kilka elementów składni 22

2. Typy i operacje 29

2.1. Literały i zmienne 31
2.2. Pojęcie typu. Typy proste 32
2.3. Typy i użycie literałów 35
2.4. Typy zmiennych. Deklaracje 40
2.5. Operatory i wyrażenia 45
2.5.1. Przegląd 45
2.5.2. Operatory przypisania 47
2.5.3. Zwiększanie i zmniejszanie 48
2.5.4. Dzielenie całkowite i reszta 50
2.6. Konwersje arytmetyczne 52

3. Definiowanie klas 55

3.1. Do czego służą klasy? 57
3.2. Definiowanie pól 61
3.3. Definiowanie metod 63
3.4. Definiowanie konstruktorów 66
3.5. Przykład defi niowania klasy 67
3.6. Składowe statyczne 71
3.7. Przeciążanie metod i konstruktorów 74

4. Programowanie z użyciem klas i obiektów 77

4.1. Obiekty i referencje 79
4.2. Anatomia klasy i zmienna this 87
4.3. Zasięg identyfi katorów. Zmienne lokalne. Czas życia danych 93
4.4. Pakiety i importy 98
4.4.1. Pojecie pakietu 98
4.4.2. Import 100
4.4.3. Importy statyczne 101
4.5. Struktura programu 102
4.6. Krótko o dziedziczeniu 108
4.7. Metody equals() i toString() 116
4.8. Napisy 119
4.9. Interakcja: wprowadzanie napisów i liczb, komunikaty 123
4.10. Wyliczenia (enumeracje) 128

5. Podejmowanie decyzji w programie 133

5.1. Przegląd instrukcji sterujących 135
5.2. Operatory i wyrażenia porównania 138
5.3. Operatory i wyrażenia logiczne 141
5.4. Instrukcje if oraz if-else 144
5.5. Wielowariantowe wybory za pomocą instrukcji switch 147
5.6. Operator warunkowy ?: 153
5.7. Wyjątki 154
5.7.1. Obsługa wyjątków 154
5.7.2. Zgłaszanie wyjątków 164
5.8. Iteracje 167
5.8.1. Pojęcie pętli iteracyjnej 167
5.8.2. Warunkowe pętle iteracyjne: instrukcje while i do...while 170
5.8.3. Pętle iteracyjne o danej liczbie powtórzeń: instrukcja for 174
5.8.4. Przerywanie i kontynuowanie pętli 179
5.8.5. Przykład iteracji: wczytywanie danych z plików tekstowych za pomocą skanera 182

6. Struktury danych 185

6.1. Tablice 187
6.1.1. Deklarowanie i tworzenie tablic w Javie 187
6.1.2. Odwołania do elementów tablic 190
6.1.3. Użycie zmiennych tablicowych w przypisaniach. Zmienne tablicowe jako argumenty i wyniki metod 192
6.1.4. Rozszerzona instrukcja for dla tablic 195
6.1.5. Metody ze zmienną liczbą argumentów 198
6.1.6. Argumenty wiersza poleceń 200
6.1.7. Tablice obiektów 202
6.1.7.1. Tworzenie tablic zawierających referencje do obiektów 202
6.1.7.2. Tablice heterogeniczne 205
6.1.8. Tablice wielowymiarowe 206
6.1.9. Wypełnianie i kopiowanie tablic 207
6.2. Wprowadzenie do kolekcji 208
6.2.1. Tworzenie, przeglądania i sortowanie kolekcji 208
6.2.2. Proste przetwarzanie list i zbiorów 214
6.2.3. Zbiory typu HashSet, metody hashCode() i equals() 220
6.2.4. Kilka słów o kolejkach 224
6.2.5. Mapy 227
6.2.6. Kolekcje a tablice. Co dalej? 232

7. Praktyka przetwarzania danych 235

7.1. Elementy wejścia-wyjścia 237
7.2. Działania na napisach 246
7.2.1. Napisy modyfikowalne 246
7.2.2. Metody klasy String 250
7.2.3. Analiza składniowa tekstów i StringTokenizer 255
7.2.4. Wyrażenia regularne 258
7.2.5. Uproszczenia stosowania wyrażeń regularnych w klasach String i Scanner 268
7.3. Opakowanie typów prostych i autoboxing 276
7.4. Działania na liczbach 281
7.4.1. Operacje na bitach 281
7.4.2. Działania matematyczne 284
7.5. Daty i czas 290
7.5.1. Klasa Calendar i operacje na datach 290
7.5.2. Daty i czas w Javie 8 – elementy nowego API 295
7.6. Formatowanie liczb i dat 301
7.7. Proste sortowanie i wyszukiwanie 305
7.8. Rekurencja 311

8. Programowanie obiektowe 317

8.1. Abstrakcja i hermetyzacja. Klasy i obiekty niezmienne 319
8.2. Inicjacje. Singletony 324
8.3. Przedefi niowanie metod 332
8.4. Metody wirtualne i polimorfi zm 339
8.5. Metody i klasy abstrakcyjne 344
8.6. Interfejsy 346
8.6.1. Pojęcie i zastosowanie 346
8.6.2. Metody domyślne interfejsów. Mixiny 355
8.7. Klasy wewnętrzne 357
8.8. Typy i metody sparametryzowane 366
8.8.1. Defi niowanie typów sparametryzowanych. Typy surowe i czyszczenie typów 366
8.8.2. Ograniczenia parametrów typu 368
8.8.3. Restrykcje 370
8.8.4. Metody sparametryzowane 371
8.8.5. Uniwersalne argumenty typu 372
8.9. Praktyczne zastosowania interfejsów i klas wewnętrznych 376
8.9.1. Interfejsy kolekcyjne i ich implementacje 376
8.9.2. Porównywanie i porządkowanie elementów kolekcji i tablic 382
8.9.3. Iterowalne obiekty niekolekcyjne 388
8.9.4. Wizytowanie drzew katalogowych 390

9. Wstęp do programowania współbieżnego 397

9.1. Podstawowe pojęcia: procesy i wątki 399
9.2. Tworzenie wątków. Uruchamianie działań równoległych 400
9.3. Zadania i wykonawcy 404
9.4. Kończenie działania wątku 410
9.5. Synchronizacja wątków 416
9.6. Synchronizacja za pomocą jawnego ryglowania 425
9.7. Koordynacja pracy wątków 429

10. Elementy programowania funkcyjnego 435

10.1. Wprowadzenie 437
10.2. Interfejsy funkcyjne i lambda-wyrażenia 442
10.3. Referencje do metod i konstruktorów 450
10.4. Rodzaje i użycie gotowych interfejsów funkcyjnych 452
10.5. Lambda-wyrażenia w gotowych metodach standardowych interfejsów i klas Javy 461
10.6. Przetwarzanie strumieniowe 467

Literatura 483

Szczegóły ebooka JAVA. Programowanie praktyczne od podstaw

Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania:
2014
Typ publikacji:
Ebook
Język:
polski
Format:
epub,mobi
ISBN:
978-83-01-17823-9
ISBN wersji papierowej:
978-83-01-17809-3
Wydanie:
1
Autorzy:
Krzysztof Barteczko
Miejsce wydania:
Warszawa
Liczba Stron:
486
Czas realizacji zamówienia:
Do 10 min

Na jakich urządzeniach mogę czytać ebooki?

Ikona ebooka Na czytnikach Kindle, PocketBook, Kobo i innych
Ikona komutera Na komputerach stacjonarnych i laptopach
Ikona telefonu Na telefonach z systemem ANDROID lub iOS
Ikona urządzenia elektroniczne Na wszystkich urządzeniach obsługujących format plików PDF, Mobi, EPub