ebook Oficjalny podręcznik ScratchJr
Marina Umaschi Bers, Mitchel Resnick
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania:
2016
Zabawa z programowaniem!
ScratchJr to bezpłatny język wprowadzający do programowania komputerowego, który działa na urządzeniach iPad oraz na tabletach z systemem Android. ScratchJr powstał na bazie Scratcha, bardzo popularnego języka programowania, używanego przez miliony dzieci na całym świecie, i pozwala jeszcze młodszym dzieciom tworzyć ich własne wesołe animacje, interaktywne opowiadania i dynamiczne gry. Oficjalny podręcznik ScratchJr to znakomity towarzysz tej bezpłatnej aplikacji, który ułatwia kodowanie i zabawę. Dzieci uczą się programować, łącząc bloczki kodu, aby postacie poruszały się, skakały, tańczyły i śpiewały.
Każdy rozdział obejmuje kilka zadań, które opierają się na poprzednich zadaniach, tworząc w wyniku ostateczny projekt. Te przydatne zadania pomagają dzieciom rozwijać informatyczny sposób myślenia, rozwiązywać problemy oraz umiejętności projektowe.
Każde zadanie zawiera:
* Wskazówki krok po kroku, które łatwo prześledzić
* Sposoby łączenia zadań z czytaniem, pisaniem i matematyką
* Wskazówki dla dorosłych i nauczycieli
* Kreatywne wyzwania do dalszej nauki
Po wykonaniu zadań z książki dzieci będą gotowe na różne nowe przygody z programowaniem!
Zrób fajne rzeczy
Zaprogramuj mała potańcówkę!
Utwórz farmę starego MacDonalda!
Zrób grę „Unikaj kotów”!
ScratchJr to bezpłatny język wprowadzający do programowania komputerowego, który działa na urządzeniach iPad oraz na tabletach z systemem Android. ScratchJr powstał na bazie Scratcha, bardzo popularnego języka programowania, używanego przez miliony dzieci na całym świecie, i pozwala jeszcze młodszym dzieciom tworzyć ich własne wesołe animacje, interaktywne opowiadania i dynamiczne gry. Oficjalny podręcznik ScratchJr to znakomity towarzysz tej bezpłatnej aplikacji, który ułatwia kodowanie i zabawę. Dzieci uczą się programować, łącząc bloczki kodu, aby postacie poruszały się, skakały, tańczyły i śpiewały.
Każdy rozdział obejmuje kilka zadań, które opierają się na poprzednich zadaniach, tworząc w wyniku ostateczny projekt. Te przydatne zadania pomagają dzieciom rozwijać informatyczny sposób myślenia, rozwiązywać problemy oraz umiejętności projektowe.
Każde zadanie zawiera:
* Wskazówki krok po kroku, które łatwo prześledzić
* Sposoby łączenia zadań z czytaniem, pisaniem i matematyką
* Wskazówki dla dorosłych i nauczycieli
* Kreatywne wyzwania do dalszej nauki
Po wykonaniu zadań z książki dzieci będą gotowe na różne nowe przygody z programowaniem!
Zrób fajne rzeczy
Zaprogramuj mała potańcówkę!
Utwórz farmę starego MacDonalda!
Zrób grę „Unikaj kotów”!
Spis treści ebooka Oficjalny podręcznik ScratchJr
Wstęp XIIIWprowadzenie do programu ScratchJr 1
Czym jest ScratchJr? 2
Dlaczego powstał Create ScratchJr? 2
Dla kogo jest ta książka? 3
Co jest potrzebne? 4
Co zawiera ta książka? 4
Jak należy korzystać z tej książki? 5
Wstęp do wydania polskiego 5
Rozdział 1. Początki 7
Zadanie 1: Zaczynamy zabawę taneczną! 8
Krok 1: Otwórz aplikację 9
Krok 2: Utwórz nowy projekt 9
Krok 3: Porusz kota! 10
Krok 4: Korzystaj z zielonej flagi 11
Krok 5: Dodaj tło 12
Krok 6: Dodaj kolejną postać 14
Krok 7: Nie tylko tańcz, ale powiedź coś! 16
Krok 8: Dodaj tytuł 17
Krok 9: Nadaj nazwę projektowi 18
Krok 10: Zapisz projekt 19
Wskazówki 20
Wskazówki dla dorosłych 20
Nie bój się eksperymentować! 20
Anulowanie działania i ponowne wykonywanie 21
Usuwanie obiektów 21
Usuwanie bloczków 21
Przewodnik po interfejsie ScratchJr 22
Co dalej? 24
Rozdział 2. Animacje 25
Zadanie 2: Porusz kota! 26
Czego się nauczysz 26
Jak to zrobić 27
Wskazówki 29
Szukasz wyzwań? 29
Połączenie z pisaniem i czytaniem: przeliterowanie imienia 30
Połączenie z matematyką: sprawdzanie, na ile sposobów można uzyskać 10 30
Wskazówki dla dorosłych 30
Zadanie 3: Obróć kota! 31
Czego się nauczysz 31
Jak to zrobić 32
Wskazówki 33
Szukasz wyzwań? 33
Połączenie z czytaniem i pisaniem: opisywanie uczuć 34
Połączenie z matematyką: podawanie czasu 34
Wskazówki dla dorosłych 34
Zadanie 4: Pobaw się w chowanego! 35
Czego się nauczysz 35
Jak to zrobić 35
Wskazówki 36
Szukasz wyzwań? 36
Połączenie z czytaniem i pisaniem: opowiadanie historii 37
Połączenie z matematyką: obserwowanie i liczenie 37
Wskazówki dla dorosłych 37
Zadanie 5: Powtarzaj jakieś działanie! 38
Czego się nauczysz 38
Jak to zrobić 38
Wskazówki 40
Szukasz wyzwań? 40
Połączenie z czytaniem i pisaniem: porównywanie skryptów do zdań 41
Wskazówki dla dorosłych 41
Połączenie z matematyką: porównanie dwóch skryptów 42
Wskazówki dla dorosłych 42
Czas na projekt! Farma starego MacDonalda 43
Jak to zrobić 43
Wskazówki 45
Szukasz wyzwań? 45
Połączenie z czytaniem i pisaniem: tworzenie nowego słownika 48
Połączenie z matematyką: liczenie używanych bloczków 48
Wskazówki dla dorosłych 48
Rozdział 3. Opowiadania 49
Zadanie 6: Znajdź swój głos! 50
Czego się nauczysz 50
Jak to zrobić 51
Wskazówki 53
Szukasz wyzwań? 54
Połączenie z czytaniem i pisaniem: prezentacja 55
Połączenie z matematyką: dodawanie i odejmowanie 55
Wskazówki dla dorosłych 55
Zadanie 7: Odwróć stronę! 57
Czego się nauczysz 57
Jak to zrobić 57
Wskazówki 62
Szukasz wyzwań? 63
Połączenie z czytaniem i pisaniem: opowiadanie własnych historii 65
Połączenie z matematyką: ustawienie opowieści w kolejności 65
Wskazówki dla dorosłych 65
Zadanie 8: Zmień tempo! 66
Czego się nauczysz 66
Jak to zrobić 66
Wskazówki 68
Szukasz wyzwań? 69
Połączenie z czytaniem i pisaniem: tworzenie komunikatów 70
Połączenie z matematyką: określanie czasu wyścigu 70
Wskazówki dla dorosłych 70
Zadanie 9: Zatrzymaj się i popatrz! 72
Czego się nauczysz 72
Jak to zrobić 72
Szukasz wyzwań? 74
Połączenie z czytaniem i pisaniem: dodawanie narracji 75
Połączenie z matematyką: zmiana czasu oczekiwania 75
Wskazówki dla dorosłych 75
Zadanie 10: Poczekaj ma swoją kolej! 76
Czego się nauczysz 76
Jak to zrobić 76
Wskazówki 78
Szukasz wyzwań? 78
Połączenie z czytaniem i pisaniem: używanie pełnych zdań 79
Połączenie z matematyką: obliczanie czasu oczekiwania 79
Wskazówki dla dorosłych 79
Zadanie 11: Zrób bałwana! 80
Czego się nauczysz 80
Jak to zrobić 81
Wskazówki 87
Szukasz wyzwań? 88
Połączenie z czytaniem i pisaniem: zadawanie pytań 89
Połączenie z matematyką: liczenie kółek 89
Wskazówki dla dorosłych 89
Czas na projekt! Żółw i zając 90
Jak to zrobić 90
Wskazówki 93
Szukasz wyzwań? 94
Połączenie z czytaniem i pisaniem: tworzenie książki cyfrowej 95
Połączenie z matematyką: poruszanie postaciami 95
Wskazówki dla dorosłych 95
Rozdział 4. Gry 97
Zadanie 12: Zerwij brzoskwinię! 98
Czego się nauczysz 98
Jak to zrobić 99
Wskazówki 101
Szukasz wyzwań? 101
Połączenie z czytaniem i pisaniem: dodawanie opowiadania 102
Połączenie z matematyką: tworzenie i porównywanie kształtów 102
Wskazówki dla dorosłych 102
Zadanie 13: Trzy, dwa, jeden… start! 103
Czego się nauczysz 103
Jak to zrobić 103
Wskazówki 105
Szukasz wyzwań? 105
Połączenie z czytaniem i pisaniem: przygotowujemy się do startu 107
Połączenie z matematyką: odliczanie do tyłu 107
Wskazówki dla dorosłych 107
Zadanie 14: Pobaw się w berka! 108
Czego się nauczysz 108
Jak to zrobić 109
Wskazówki 110
Szukasz wyzwań? 110
Połączenie z czytaniem i pisaniem: tworzenie dialogu między przyjaciółmi 112
Połączenie z matematyką: szacowanie 112
Wskazówki dla dorosłych 112
Zadanie 15: Znajdź niepasujący element! 113
Czego się nauczysz 113
Jak to zrobić 114
Szukasz wyzwań? 116
Połączenie z czytaniem i pisaniem: pisanie instrukcji gry 117
Połączenie z matematyką: pisanie własnych zadań matematycznych 117
Wskazówki dla dorosłych 117
Czas na projekt! Koty kontra ptaki 118
Jak to zrobić 118
Wskazówki 120
Szukasz wyzwań? 121
Połączenie z czytaniem i pisaniem: zamiana gry w opowiadanie 122
Połączenie z matematyką: zapisywanie punktacji 122
Wskazówki dla dorosłych 122
Posłowie 125
Dodatek A. Przejście od ScratchJr do Scratcha 127
Społeczność Scratcha 128
Pierwsze kroki ze Scratchem 129
Witryna ScratchEd 130
Dodatek B. Przewodniki 133
Przewodnik po bloczkach 134
Przewodnik po edytorze rysunków 138
Skorowidz 141
Szczegóły ebooka Oficjalny podręcznik ScratchJr
- Wydawca:
- Wydawnictwo Naukowe PWN
- Rok wydania:
- 2016
- Typ publikacji:
- Ebook
- Język:
- polski
- Format:
- epub,mobi
- ISBN:
- 978-83-01-18687-6
- ISBN wersji papierowej:
- 978-83-01-18532-9
- Wydanie:
- 1
- Autorzy:
- Marina Umaschi Bers,Mitchel Resnick
- Miejsce wydania:
- Warszawa
- Liczba Stron:
- 160
Recenzje ebooka Oficjalny podręcznik ScratchJr
-
Reviews (0)
Na jakich urządzeniach mogę czytać ebooki?
Na czytnikach Kindle, PocketBook, Kobo i innych
Na komputerach stacjonarnych i laptopach
Na telefonach z systemem ANDROID lub iOS
Na wszystkich urządzeniach obsługujących format plików PDF, Mobi, EPub
59,00 zł
@CUSTOMER_NAME@
@COMMENT_TITLE@
@COMMENT_COMMENT@