ebook Wizualny PR
Alicja Waszkiewicz-Raviv
Wydawca:
Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
Rok wydania:
2021
Monografia ta jest spójnym, choć interdyscyplinarnym opisem uwarunkowań i funkcji obrazów w komunikacji współczesnych organizacji. Badania i analizy teoretyczne wprowadzają czytelnika w świat narzędzi komunikacji wynikających z doświadczeń przekazów wizualnych m.in. infografik, fotografii w mediach społecznościowych, filmów promocyjnych YouTube, animacji, wystaw muzealnych etc. Pozycja zawiera teoretyczne wprowadzenie do wizualnego PR, opisuje jego siłę w kształtowaniu postaw odbiorców. To również praktyczne studium przypadku, które może stanowić inspirację dla praktyków zarządzania organizacją.
Współczesne organizacje, funkcjonując w zmiennym i niezwykle konkurencyjnym otoczeniu rynkowym, korzystając z public relations (PR) jako z narzędzia zarządzania komunikacją. Porozumiewanie się instytucji z publicznościami, a zwłaszcza konsumentami dóbr lub usług, jest kluczem do trwania, odnoszenia korzyści i rozwoju instytucji. W zgodzie z interesem instytucji, ale także w celu realizacji interesów społecznych – uwzględniając oczekiwania i charakterystykę odbiorców komunikatów, którzy dzisiaj oczekują obrazu, nie tekstu – budowane są przekazy oraz wykorzystuje się liczne media do ich rozpowszechniania.
PR-owcy rytulnie i powtarzalnie kreują "zdarzenia wizualne", celowe, komercyjne, angażujące i eskapistyczne, choć generowane dla wspólnot, nie jednostek, kontakty z przedmiotami i obiektami patrzenia. Są kreowane w interesie organizacji, często oparte na kompleksie mediów, mającym stymulować doświadczenia odbiorcze publiczności.
Autorka w swych analizach opiera się na obszernej literaturze zarówno z dziedziny komunikacji wizerunkowej, jak komunikacji wizualnej w ogóle, jak wreszcie refleksji nad specyfiką współczesnej, zmediatyzowanej kultury konsumpcyjnej. Wykazuje się w swej książce umiejętnością atrakcyjnego i logicznego łączenia rozmaitych teorii i ujęć w celu wytworzenia nowej jakości intelektualnej. Pokazuje, że można o public relations myśleć w sposób twórczy i otwarty na zastosowania różnych paradygmatów naukowych (Z recenzji prof. Małgorzaty Lisowskiej-Magdziarz).
Książka jest unikatową na polskim rynku próbą całościowego określenia komunikacji wizualnej z punktu widzenia public relations. Autorka dokonała niezwykle rozległej kwerendy literaturowej, udowadniając nie tylko bogatą erudycję, ale dogłębną znajomość tematu i biegłość w poruszaniu się w niezwykle rozległych obszarach zagadnienia. Olbrzymią zaletą książki jest jej aktualność (Z recenzji prof. Jacka Trębeckiego).
Współczesne organizacje, funkcjonując w zmiennym i niezwykle konkurencyjnym otoczeniu rynkowym, korzystając z public relations (PR) jako z narzędzia zarządzania komunikacją. Porozumiewanie się instytucji z publicznościami, a zwłaszcza konsumentami dóbr lub usług, jest kluczem do trwania, odnoszenia korzyści i rozwoju instytucji. W zgodzie z interesem instytucji, ale także w celu realizacji interesów społecznych – uwzględniając oczekiwania i charakterystykę odbiorców komunikatów, którzy dzisiaj oczekują obrazu, nie tekstu – budowane są przekazy oraz wykorzystuje się liczne media do ich rozpowszechniania.
PR-owcy rytulnie i powtarzalnie kreują "zdarzenia wizualne", celowe, komercyjne, angażujące i eskapistyczne, choć generowane dla wspólnot, nie jednostek, kontakty z przedmiotami i obiektami patrzenia. Są kreowane w interesie organizacji, często oparte na kompleksie mediów, mającym stymulować doświadczenia odbiorcze publiczności.
Autorka w swych analizach opiera się na obszernej literaturze zarówno z dziedziny komunikacji wizerunkowej, jak komunikacji wizualnej w ogóle, jak wreszcie refleksji nad specyfiką współczesnej, zmediatyzowanej kultury konsumpcyjnej. Wykazuje się w swej książce umiejętnością atrakcyjnego i logicznego łączenia rozmaitych teorii i ujęć w celu wytworzenia nowej jakości intelektualnej. Pokazuje, że można o public relations myśleć w sposób twórczy i otwarty na zastosowania różnych paradygmatów naukowych (Z recenzji prof. Małgorzaty Lisowskiej-Magdziarz).
Książka jest unikatową na polskim rynku próbą całościowego określenia komunikacji wizualnej z punktu widzenia public relations. Autorka dokonała niezwykle rozległej kwerendy literaturowej, udowadniając nie tylko bogatą erudycję, ale dogłębną znajomość tematu i biegłość w poruszaniu się w niezwykle rozległych obszarach zagadnienia. Olbrzymią zaletą książki jest jej aktualność (Z recenzji prof. Jacka Trębeckiego).
Spis treści ebooka Wizualny PR
WPROWADZENIE 7STRUKTURA KSIĄŻKI 12
OBRAZY DLA PR-OWCA 17
CZĘŚĆ I
1. PR W KŁĄCZU TEORII WIZUALNYCH 24
2. ZWROT WIZUALNY W KOMUNIKACJI ORGANIZACJI 28
3. ZASTOSOWANIE WIZUALNEJ PERSPEKTYWY W NAUKACH O ORGANIZACJI – PIĘĆ PODEJŚĆ NAUKOWYCH 32
4. NAUKI O MEDIACH I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ A VPR 37
5. DEFINIOWANIE KOMUNIKACJI WIZUALNEJ A PERSPEKTYWA PR 43
6. WIZUALNA KULTURA MEDIALNA KONWENCJĄ DLA ODBIORU
PRZEKAZÓW PR 47
6.1. Cechy charakterystyczne „wizualnego zdarzenia” 49
6.2. Doznaniowy odbiór „zdarzeń wizualnych” 54
7. PR W PARADYGMACIE SPOŁECZNO-KULTUROWYM JAKO RAMA
TEORETYCZNA DLA VPR 58
7.1. Autorskie badanie środowiska public relations 62
7.2. Defi nicja wizualnego public relations 67
CZĘŚĆ II
1. AFORDANCJE PRZEKAZÓW VPR 70
2. PSYCHOLOGIA PERCEPCJI W VPR 71
3. KOGNITYWISTYKA W ROZUMIENIU POZNANIA PRZEKAZÓW VPR 78
4. SEMIOTYKA WIZUALNA I SEMIOTYKA SPOŁECZNA (SOCJOSEMIOTYKA) DLA WYJAŚNIENIA ZNACZEŃ GENEROWANYCH PRZEZ VPR 88
4.1. Semiotyka wizualna w praktyce PR. Kampania LinkedIn w Arabii Saudyjskiej 90
4.2. Model socjosemiotyczny Gunthera Kressa i Theo van Leeuwena w praktyce analitycznej spotu 94
5. STUDIUM PRZYPADKU: KOMUNIKACJA WIZUALNA MUZEUM
POLSKIEJ WÓDKI 98
5.1. Wizyta w Muzeum Polskiej Wódki 101
5.2. Świat zmysłów publiczności muzeum organizacji 104
CZĘŚĆ III
1. OBSZARY REFLEKSJI NAD VPR 110
2. INFORMOWANIE ZA POMOCĄ OBRAZÓW W PUBLIC RELATIONS 114
3. WIZUALIZACJA DANYCH, INFOGRAFIKA I INFORMOTION W VPR 121
3.1. Infovis i informotion jako typy wizualizacji informacji 125
3.2. Infografi ki a infografi czne plakaty w public relations 129
CZĘŚĆ IV
1. PERSWAZYJNY ASPEKT WIZUALNEGO PUBLIC RELATIONS 138
1.1. Perswazyjne cechy priorytetowe obrazu 142
1.2. Szablon do oceny perswazyjnego aspektu komunikacji organizacji zastosowany do fotografi i korporacyjnej 146
2. FILM PROMOCYJNY. PRÓBA TYPOLOGII WIZUALNYCH ZJAWISK
PARAFILMOWYCH W KOMUNIKACJI ORGANIZACJI 154
2.1. Formuła POE a współczesne promocyjne przekazy fi lmowe 156
2.2. Treści filmów promocyjnych 158
2.3. Wykorzystanie filmu promocyjnego 162
2.4. Promocyjne przekazy filmowe – próba typologii gatunków 164
CZĘŚĆ V
1. ESTETYZACJA PRZEKAZÓW PUBLIC RELATIONS 172
2. CHARAKTERYSTYKA REFLEKSJI ESTETYCZNEJ W ORGANIZACJI 175
2.1. Estetyczne 4P praktyków wizualnej komunikacji organizacji 178
2.2. Wybrane estetyki organizacji w zestawieniu z modelami PR 183
3. STUDIUM PRZYPADKU: ESTETYKA DISNEYA NA POLSKIM EVENCIE 186
3.1. Narzędzia VPR w służbie retoryki wizualnej Disneya 190
3.2. Znaczenia generowane przez estetykę Disneya w czasie wydarzenia specjalnego 196
ZAKOŃCZENIE 201
NOTA BIBLIOGRAFICZNA 206
BIBLIOGRAFIA 207
SPIS ILUSTRACJI 223
STRESZCZENIE KSIĄŻKI W JĘZYKU ANGIELSKIM 225
PODZIĘKOWANIA 228
Szczegóły ebooka Wizualny PR
- Wydawca:
- Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
- Rok wydania:
- 2021
- Typ publikacji:
- Ebook
- Format:
- epub,pdf,mobi
- ISBN:
- 978-83-235-4820-1
- ISBN wersji papierowej:
- 978-83-235-4812-6
- Wydanie:
- 1
- Autorzy:
- Alicja Waszkiewicz-Raviv
- Miejsce wydania:
- Warszawa
- Liczba Stron:
- 230
Recenzje ebooka Wizualny PR
-
Reviews (0)
Na jakich urządzeniach mogę czytać ebooki?
Na czytnikach Kindle, PocketBook, Kobo i innych
Na komputerach stacjonarnych i laptopach
Na telefonach z systemem ANDROID lub iOS
Na wszystkich urządzeniach obsługujących format plików PDF, Mobi, EPub
25,00 zł
@CUSTOMER_NAME@
@COMMENT_TITLE@
@COMMENT_COMMENT@