ebook Biznes muzyczny
Każdy z nas jest w różnym stopniu konsumentem produktów branży fonograficznej, rzadko jednak zastanawiamy się nad tym, dlaczego muzyka dociera do nas w takiej lub innej formie. Za tymi pozornie oczyw Patryk Gałuszka
Wydawca:
Placet
Rok wydania:
2009
Każdy z nas jest w różnym stopniu konsumentem produktów branży fonograficznej, rzadko jednak zastanawiamy się nad tym, dlaczego muzyka dociera do nas w takiej lub innej formie. Pomińmy chwilowo tak oczywiste przykłady jak kupno płyty lub uczestnictwo w koncercie. Muzyka dociera do nas także za pośrednictwem mediów od radia do Internetu. Pojawia się ona w filmach i reklamach, często decydując o ich powodzeniu. Towarzyszy nam także niejednokrotnie w trakcie zakupów w sklepie lub podczas przejażdżki hotelową windą. Za tymi pozornie oczywistymi momentami obcowania z muzyką kryje się potężny, skomplikowany system przepływu środków pieniężnych od osób i instytucji korzystających z muzyki do wytwórni oraz artystów ją tworzących i wykonujących.
Czy poznanie i analiza tego jak funkcjonuje ten system nie jest fascynującym wyzwaniem?
Postęp technologiczny – wynalezienie metod kompresji dźwięku (plik mp3) oraz upowszechnienie się Internetu – całkowicie zmieniają dotychczasowe sposoby dystrybucji i konsumpcji muzyki, stopniowym zmianom powinien podlegać również system praw autorskich. Taki obrót spraw nie jest jednak na rękę dużym wytwórniom muzycznym. Wmawiają one opinii publicznej, że tzw. „piractwo internetowe” godzi w interesy artystów. W dyskusjach tych niejednokrotnie dominują emocje, a zdecydowanie brakuje podejścia merytorycznego.
Czy poznanie i analiza tego jak funkcjonuje ten system nie jest fascynującym wyzwaniem?
Postęp technologiczny – wynalezienie metod kompresji dźwięku (plik mp3) oraz upowszechnienie się Internetu – całkowicie zmieniają dotychczasowe sposoby dystrybucji i konsumpcji muzyki, stopniowym zmianom powinien podlegać również system praw autorskich. Taki obrót spraw nie jest jednak na rękę dużym wytwórniom muzycznym. Wmawiają one opinii publicznej, że tzw. „piractwo internetowe” godzi w interesy artystów. W dyskusjach tych niejednokrotnie dominują emocje, a zdecydowanie brakuje podejścia merytorycznego.
Spis treści ebooka Biznes muzyczny
WprowadzenieRozdział 1. Narodziny i rozwój branży fonograficznej
1.1. Historyczne podstawy handlu dobrami kultury
1.2. Historia branży fonograficznej w latach 1877–1954
1.3. Historia branży fonograficznej w latach 1955–1999
Rozdział 2. Organizacja biznesu muzycznego
2.1. Struktura biznesu muzycznego: model trzech strumieni 39
2.2. Rodzaje i struktura wytwórni muzycznych
2.3. Prawne uwarunkowania działalności fonograficznej
2.4. Ekonomiczne aspekty działalności fonograficznej
2.5. Kontrakt: z czego żyje artysta nagrywający?
Rozdział 3. Marketing muzyki w tradycyjnym modelu funkcjonowania branży fonograficznej
3.1. Produkt branży fonograficznej w modelu tradycyjnym
3.2. Dystrybucja produktów fonograficznych
3.3. Promocja produktów branży fonograficznej
3.4. Cena jako instrument marketingu na rynku fonograficznym
Rozdział 4.Rynek muzyczny w czasach upowszechniania się Internetu
4.1. Internet + plik mp3 = ?
4.2. „Piractwo internetowe” versus „dostęp do dóbr kultury”
4.3. Narodziny handlu plikami muzycznymi
4.4. Zmiany na rynku muzycznym i krótkowzroczność marketingowa firm fonograficznych
Rozdział 5. Nowy biznes muzyczny
5.1. Dystrybucja płyt za pomocą Internetu
5.2. Sklepy z plikami funkcjonujące według modelu „płać za ściągnięcie” (pay–per–download)
5.3. Model subskrypcyjny
5.4. Superdystrybucje (model „Weed”)
5.5. Serwisy reklamowe
5.6. Telefonia mobilna i rynek dzwonków do telefonów
5.7. Strategia „ofert pakietowych”
5.8. Netaudio
5.9. Serwisy społecznościowe
5.10. Blogi
5.11. Agregatorzy
5.12. Największe wytwórnie muzyczne w nowej rzeczywistości
5.13. Wytwórnie niezależne w warunkach rozwoju marketingu muzyki on-line
5.14. Nowe modele dla indywidualnych artystów
5.15. Perspektywy rozwoju nowej fonografii
Podsumowanie
Spisy i Bibliografia
Szczegóły ebooka Biznes muzyczny
- Wydawca:
- Placet
- Rok wydania:
- 2009
- Typ publikacji:
- Ebook
- Język:
- polski
- Format:
- ISBN:
- 978-83-7488-020-6
- ISBN wersji papierowej:
- 978-83-7488-146-3
- Wydanie:
- 1
- Autorzy:
- Patryk Gałuszka
- Miejsce wydania:
- Warszawa
- Liczba Stron:
- 298
Recenzje ebooka Biznes muzyczny
-
Reviews (0)
Na jakich urządzeniach mogę czytać ebooki?
Na czytnikach Kindle, PocketBook, Kobo i innych
Na komputerach stacjonarnych i laptopach
Na telefonach z systemem ANDROID lub iOS
Na wszystkich urządzeniach obsługujących format plików PDF, Mobi, EPub
46,00 zł
@CUSTOMER_NAME@
@COMMENT_TITLE@
@COMMENT_COMMENT@