• Za darmo
Gry komputerowe: ryzykowna dwunasta muza?

Ebook Gry komputerowe: ryzykowna dwunasta muza? Piotr Grajewski

Piotr Grajewski
0,00 zł
Dodaj do ulubionych

Opis treści

Publikacja jest wprowadzeniem w problematykę gier komputerowych. Autor tłumaczy podstawowe różnice między platformami oraz gatunkami gier, opisuje profil polskiego gracza i główne założenia e-sportu, czyli rywalizacji profesjonalnych graczy w wirtualnych rozgrywkach, rolę branży gier w gospodarce oraz pozytywne i negatywne konsekwencje grania. Jako psycholog zajmujący się uzależnieniami behawioralnymi prezentuje wyniki własnych badań nad tzw. problemowym graniem, a jednocześnie identyfikuje objawy, podaje kryteria diagnostyczne, czynniki ryzyka, mechanizmy rozwoju, analizuje rolę samych gier w powstawaniu uzależnienia oraz wskazuje metody terapii.

Praca jest skierowana zarówno do wszystkich osób zainteresowanych problemowym graniem, a niemających wiedzy lub doświadczenia w tej dziedzinie: rodziców i opiekunów młodych graczy, nauczycieli, pedagogów, jak i do instytucji szkolnych, ośrodków zajmujących się profilaktyką bądź promocją zdrowia psychicznego, a także do graczy zainteresowanych problemem uzależnienia od gier komputerowych.

Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-SA 4.0) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/legalcode.pl).

*********

Computer Games: A Risky Twelfth Muse? The Identification of Psychological Aspects of Problem Gaming

The publication introduces the reader to the problem of computer games. The author explains the important differences between platforms and types of games, describes the profile of a Polish player and the main principles of e-sport, i.e. competitive professional players in virtual games, the role of the gaming industry in the economy and the positive and negative consequences of gaming. As a psychologist dealing with behavioural addictions, he presents the results of his own research concerning so called problem gaming, identifies the symptoms, gives diagnostic criteria, risk factors, development mechanisms and analyses the role of games in addictions and shows methods of treatment.

The publication is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) (full license available at: https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/legalcode).

Spis treści ebooka Gry komputerowe: ryzykowna dwunasta muza?

Wprowadzenie 7

CZĘŚĆ PIERWSZA 9
1. Czym są gry? 9
1.1. Gatunki gier 10
1.2. Polscy gracze 19
1.3. Jak świadomie wybrać grę? 21
2. Zawodowa gra w gry 23
3. Globalna branża gier 25

CZĘŚĆ DRUGA 26
4. Uzależnienia 26
4.1. Uzależnienie behawioralne 26
4.2. Uzależnienie behawioralne a uzależnienie od
substancji 31
4.3. Uzależnienie od gier komputerowych 31
5. Gaming disorder 32
5.1. Kogo dotyczy problemowe granie i jak duża
jest to grupa osób? 34
5.2. Rola mechanizmów gier 35
5.3. Czynniki ryzyka oraz czynniki ochronne 36
6. Czy gry wywołują agresję? 37
7. Terapia 38
8. Pozytywne następstwa grania w gry 39
9. Podsumowanie 39
Gdzie szukać pomocy? 40

Bibliografia 41

Szczegóły ebooka Gry komputerowe: ryzykowna dwunasta muza?

Wydawca:
Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
Rok wydania:
2023
Typ publikacji:
Ebook
Format:
pdf,epub,mobi
ISBN:
978-83-235-6144-6
ISBN wersji papierowej:
978-83-235-6136-1
Wydanie:
1
Autorzy:
Piotr Grajewski
EAN:
9788323561446
Miejsce wydania:
Warszawa
Liczba Stron:
45
Czas realizacji zamówienia:
Do 10 min

Na jakich urządzeniach mogę czytać ebooki?

Ikona ebooka Na czytnikach Kindle, PocketBook, Kobo i innych
Ikona komutera Na komputerach stacjonarnych i laptopach
Ikona telefonu Na telefonach z systemem ANDROID lub iOS
Ikona urządzenia elektroniczne Na wszystkich urządzeniach obsługujących format plików PDF, Mobi, EPub