- -23%
ebook Patologie gier cyfrowych. Studium z zakresu polityki kryminalnej
Wojciech Kasprzak
Wydawca:
Akademia Policji w Szczytnie
Rok wydania:
2017
Niniejsza publikacja dotyczy zagadnień związanych z grami cyfrowymi,jako jednym z najbardziej popularnych mediów współczesnej rozrywki,w ujęciu kryminalistyki i kryminologii. Nowoczesne technologie kojarzone są najczęściej z postępem w rozwoju, nowymi narzędziami technicznymi, bardziej precyzyjnymi przyrządami, czy większą interakcją z cyberprzestrzenią. Nie inaczej jest w branży elektronicznej rozrywki, gdzie gry pierwotnie stanowiące zlepek pikseli, dziś przerodziły się w zaawansowane technologicznie programy symulujące wiele rzeczywistych czynników, np. fizykę obiektów. Niestety w parze z postępem idzie również zagrożenie związane z pojawieniem się nowych opcji interakcji ze światem wirtualnym. Mogą to być sytuacje wynikające z samego obcowania ze środowiskiem gry (np. uzależnienie od grania) lub działania wykorzystywane z premedytacją przez nieuczciwe osoby w złym celu (np. kradzież dóbr cyfrowych). Wiele z tych negatywnych aspektów związanych z grami cyfrowymi zostało opisane w niniejszej książce. Autor nie przedstawia samych gier jako źródła problemu, tylko wskazuje powiązania zachowań i sytuacji patologicznych na tle gier cyfrowych. W literaturze fachowej, publicystyce oraz w mediach telewizyjnych, a także internetowych, bardzo często spotykamy się z wybitnie krytycznym podejściem do omawianej problematyki, co jest wynikiem błędnych poglądów i staraniem wyjaśnienia wszystkich okoliczności przez określenie „bo gry są złe”. Problem natomiast najczęściej leży znacznie głębiej, i o ile gry cyfrowe jako rozrywka mogą być w pewnym stopniu odpowiedzialne za niektóre zachowania patologiczne, to nigdy nie są ich bezpośrednią przyczyną. Popularność zarówno gier konsolowych, jak i komputerowych jest bardzo duża, co skłania do zainteresowania ze strony nauk prawnych, takich jak kryminalistyka i kryminologia, gdyż nauki te są zainteresowane pojawianiem się licznych, nowych form patologicznych. Warto również zaznaczyć, że dostępna literatura na temat gier cyfrowych w ujęciu prawno-
-psychologicznym w Polsce jest niezwykle uboga i liczy zaledwie kilka publikacji monograficznych. Zdecydowana większość materiałów to powszechnie dostępne opracowania w formie artykułów elektronicznych. Na potrzeby pracy, przeprowadzona została również ankieta, która umożliwiła przeprowadzenie szczegółowej analizy opinii publicznej. Celem niniejszej publikacji jest przedstawienie najgroźniejszych zjawisk patologicznych towarzyszących grom cyfrowym i scharakteryzowanie przyczyn leżących u podstaw tych patologii. Wiele z omówionych w dalszych rozdziałach aspektów nie miało by szansy pojawiania się bez dynamicznego rozwoju elektronicznej branży gier. Książka jest kierowana do szerokiego grona odbiorców,
w szczególności: prawników (pracowników naukowych i praktyków), przedstawicieli organów ścigania, praktyków związanych z branżą elektroniczną, graczy i osób zainteresowanych współczesnymi zagrożeniami ze strony nowych technologii.
-psychologicznym w Polsce jest niezwykle uboga i liczy zaledwie kilka publikacji monograficznych. Zdecydowana większość materiałów to powszechnie dostępne opracowania w formie artykułów elektronicznych. Na potrzeby pracy, przeprowadzona została również ankieta, która umożliwiła przeprowadzenie szczegółowej analizy opinii publicznej. Celem niniejszej publikacji jest przedstawienie najgroźniejszych zjawisk patologicznych towarzyszących grom cyfrowym i scharakteryzowanie przyczyn leżących u podstaw tych patologii. Wiele z omówionych w dalszych rozdziałach aspektów nie miało by szansy pojawiania się bez dynamicznego rozwoju elektronicznej branży gier. Książka jest kierowana do szerokiego grona odbiorców,
w szczególności: prawników (pracowników naukowych i praktyków), przedstawicieli organów ścigania, praktyków związanych z branżą elektroniczną, graczy i osób zainteresowanych współczesnymi zagrożeniami ze strony nowych technologii.
Spis treści ebooka Patologie gier cyfrowych. Studium z zakresu polityki kryminalnej
Wstęp 51. Fenomen gier cyfrowych 7
1.1 Wprowadzenie 7
1.2 Wojna konsol 9
1.3 Kultura gier 53
1.4 Język popkultury graczy 60
1.5 Strona moderska 97
2. Charakterystyka gier cyfrowych 107
2.1 Gry cyfrowe znamieniem naszych czasów 107
2.2 Pojęcie i rodzaje gier cyfrowych 111
2.3 Pojęcie dobra komputerowego w grze 138
2.4 Prawne unormowanie gier 140
3. Mroczna strona gier cyfrowych 145
3.1 Farmy golda 146
3.2 Kradzież dóbr z gier cyfrowych 153
3.3 Zabójstwo na tle gier 158
3.4 E-doping 177
3.5 Szary rynek gier i polityka sprzedaży kluczy elektronicznych 185
3.6 Uzależnienie od gier 201
3.7 Agresja i cyberprzemoc 209
3.8 Ciemna strona crowdfundingu 221
3.9 Włamania, napady, naruszenie prywatności i inne negatywne aspekty gier terenowych, na przykładzie Pokemon Go 230
3.10 Narzędzia psychologiczne w grach 241
4. Kontrowersje związane z grami cyfrowymi 247
4.1 Najbardziej kontrowersyjne gry w historii 248
4.2 Cenzura gier i oznaczenia ostrzegawcze 268
5. Gry cyfrowe w opinii społecznej 281
5.1 Bibliografia 311
Szczegóły ebooka Patologie gier cyfrowych. Studium z zakresu polityki kryminalnej
- Wydawca:
- Akademia Policji w Szczytnie
- Rok wydania:
- 2017
- Typ publikacji:
- Ebook
- Język:
- polski
- Format:
- ISBN:
- 978-83-7462-627-9
- ISBN wersji papierowej:
- 978-83-7462-626-2
- Autorzy:
- Wojciech Kasprzak
- Liczba Stron:
- 320
Recenzje ebooka Patologie gier cyfrowych. Studium z zakresu polityki kryminalnej
-
Reviews (0)
Na jakich urządzeniach mogę czytać ebooki?
Na czytnikach Kindle, PocketBook, Kobo i innych
Na komputerach stacjonarnych i laptopach
Na telefonach z systemem ANDROID lub iOS
Na wszystkich urządzeniach obsługujących format plików PDF, Mobi, EPub
- -23%
-23%
43,53 zł
33,54 zł
@CUSTOMER_NAME@
@COMMENT_TITLE@
@COMMENT_COMMENT@